Hop til indhold
  • 0

Hjælp til Wireles Universl dæmper

McenterFreak
 Share

Spørgsmål

HejSkal til at udskifte en Dimmer 400 UNI med en Wirelss Universal dimmer.Som jeg har haft det tidligere, har jeg haft et to slutte wireless tryk hvor begge sider havde samme funktion:Tryk=Tænd lys, hvis slukket ellers Sluk lysHolde inde=Lys op hvis det sidst var Lys ned, Lys ned hvis det sidst var Lys op.Til det brugte jeg FB 1.2.01.a hvor både højre og venstre var forbundet til Tænd/Sluk og Reguler op/ned(1 tast styring)Hvordan opnår jeg det samme med en Wireless UNI 250?

Link til kommentar
Del på andre sites

12 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det gør du med FB 1.2.03.d.Forbind dine tryk til 'Touch på scenarie'.'Regulering' over på 'Scenarie' på dimmeren.Fra dimmeren i venstre side trækker du 'Lysindikering' over på funktionsblokken.Under Indstillinger i fb'en, skal du vælge om dimmeren skal tænde på det samme lysniveau hver gang, eller på det niveau lyset havde da det blev slukket.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

allannissen skrev:

Programmet er ok.Har du uploadet programmet og prøvet det irl?Wireless dimmere kan nemlig ikke rigtig simuleres i visual.Dernæst:Har du linket dimmeren?Sidder der en glødepære eller anden ohmsk belastning på dimmeren?
Det er uploadet, bruger aldrig simuleringDimmern er linketDer sad en god gasmmeldags Sylvania 15w glødepære i min testopstilling. Den er nu udskiftet med en 40w. Sålyser den svagt, men ingen reaktion på knapperne
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ok, minimum belastning på dimmeren er 20w.Men lyder mystisk.Prøv at fejlfinde via Serviceview. Check inputs fra trykkene og brug SPACE til at simulere et tryk på touch indgangen.Juster lysstyrken ved at sætte markøren på Lysniveau og træk markøren fra 0 til 100%.I sidste ende, reset dimmeren (unlink og derefter hold 'A' inde indtil dioden blinker rødt/grønt) og link den igen til controlleren.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det var godt nok en fejl 40 der ville noget :blush: Mit næste projekt var at indsætte en Kombi dimmer 4 tast. Den lå klar på skrivebordet, troede jeg, for den sad i testopstillingen, og universal dimmeren lå på skrivebordet :silly: Opdegede det da jeg slulle linke den på ny, så sagde Visual at det var en forkert komponent. Nu, virker alt :laugh: Tak for hjælpen Allan

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

McenterFreak skrev:

Det var godt nok en fejl 40 der ville noget :blush: Mit næste projekt var at indsætte en Kombi dimmer 4 tast. Den lå klar på skrivebordet, troede jeg, for den sad i testopstillingen, og universal dimmeren lå på skrivebordet :silly: Opdegede det da jeg slulle linke den på ny, så sagde Visual at det var en forkert komponent. Nu, virker alt :laugh: Tak for hjælpen Allan
Ingen problem. Det er du bestemt ikke den første som har gjort ;)
Link til kommentar
Del på andre sites