Patrick Skrevet September 5, 2010 Rapporter Share Skrevet September 5, 2010 Hejsa..Jeg tænkte på om det var muligt at fylde et badekar op ved at sende en mail eller sms til sit ihc-modul, som så åbner for nogle magnet-ventiler og lukker igen efter ex. 10 min når karet er fyldt.. get the point ?På forhånd takPatrick Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Ja,- det kan man. Og ....? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Patrick Besvaret September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 hehe, så ville jeg gerne have en lidt nærmere forklaring på hvordan man får det til at fungere, hvad man skal bruge osv.. tak Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Går ud fra du har IHC i forvejen.Monter f.eks:120B1282 10 86 017 427 MAGNETVENTIL BRUGSVAND 3/4 kr. 940,00eller120B1271 10 86 017 401 MAGNETVENTIL GAS 1/2" kr. 945,50(der findes også andretyper. prøv vvs forhandlerne på nettet)på aftapningsstedet(eller hvor det kan være passende) og kobel den til en 230V IHC udgang.Brug f.eks. fb. 1.1.01.d. Kip blok med tænd, sluk og timer funktiontil at styre ventilen med. Og hvis det skal kunne styres vha. mail skal du også lige lave et sceneview. Det meste er beskrevet i manualen:http://www.lk.dk/download/Manualer/IHCManualMarts2010.pdfDer er i princippet ikke nogen forskel på om du vil tænde en lampe i 10 minutter eller en ventil. Men mon ikke det vil være en god idé med en "overfyldningssikring" som automatisk slår fra hvis karet skulle nå over et vist niveau. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Patrick Besvaret September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Det med lampen, som eksempel, den er jeg med på.. så skal jeg bare finde ud af det med mailen osv .. jeg er helt grøn.. men jeg må da lige tage en times læsning .. Jeg har vidst ikke den controller med viewer .. (er det skidt??) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Patrick Besvaret September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 har du evt. et bud til hvordan man kune lave en "overfyldningsikring" ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Kaiso skrev: Jeg har vidst ikke den controller med viewer .. (er det skidt??)Ja så kan du ikke gøre ret meget uden at have en dedikeret PC tændt som interface til systemet. Det vil nok også kræve lidt mere programering for at få mail/SMS og lign. til at fungere. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Kaiso skrev:har du evt. et bud til hvordan man kune lave en "overfyldningsikring" ??f.eks. med en:120B1281 10 86 017 414 LÆKSENSOR kr 458,00koblet til et 24V inputmodul Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Patrick Besvaret September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 altså skal jeg have fat i en ny controller.10.88.005.961 820B1400 IHC CONT. VISUAL2 MED VIEWERlige nu har jeg en 15W PSU, skulle jeg udskifte den med en 72W??(tak for de hurtige svar forresten) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Det burde ikke være nødvendigt. Men hvis du påtænker at montere flere moduler, PIR og andet strømforbrugende så kan det da godt være du skal regne på om 15W er nok.Med hensyn til udskiftnig af controller prøv evt:http://ibishop.dk/Alternativt er køb en ny og se om du kan sælge den gamle i Den Blå Avis :laugh: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Kom lige i tanke om at hvis du har en vandmåler med puls udgang kan du jo også vælge at slukke magnetventilen automatisk igen efter x antal liter (pulser). Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael lyngby Besvaret September 6, 2010 Rapporter Share Besvaret September 6, 2010 kunne et gsm modul ikke bruges Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 line-web Besvaret October 18, 2010 Rapporter Share Besvaret October 18, 2010 Hvis det er et glasfiber kar er det jo også muligt at slukke vandet med en vandniveau føler.Søm er en lille føler der sætted i den højde man vil have vandet og når vandet når op i den højde kan den sættes til at slukke for vandet. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Patrick
Hejsa..Jeg tænkte på om det var muligt at fylde et badekar op ved at sende en mail eller sms til sit ihc-modul, som så åbner for nogle magnet-ventiler og lukker igen efter ex. 10 min når karet er fyldt.. get the point ?På forhånd takPatrick
Link til kommentar
Del på andre sites
12 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts