michael1354922260 Skrevet September 4, 2010 Rapporter Share Skrevet September 4, 2010 jeg har et com til rj 45 kabel og ville gerne lave et mere, så jeg kan bruge mit netværk til at får signaler igennem.MEN skal forbindelserne ligge lige igennem eller skal der krydses nogle leder ?? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 miro skrev:jeg har et com til rj 45 kabel Ehhh ja ??? se evt: http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_over_twisted_pairså jeg kan bruge mit netværk til at får signaler igennem.Ja, det er jo det det er beregnet til Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael1354922260 Besvaret September 4, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 nå ja jeg må forklarer mig bederer :-)Jeg har en kabel med et 9 polet hun stik i den ene ende (til com porten i controlleren) og et rj45 stik i den anden ende (så vil jeg lave et kabel inde på kontoret med et rj45 stik og et 9 polet til pceren) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Martin Abildgaard Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 Du er nødsaget til at kigge på det udstyr du skal have til at køre, og se hvordan de forventer lederne i kablet ligger. Et seriel kabel er ikke bare et seriel kabel...nogen er lige igennem, andre krydser det enepar, eller det andet osv.Hvis det er til IHC controlleren skal 4 ledere kobles direkte igennem, hvis jeg husker ret. Kan dog ikke huske hvilke ;-)Men det står i den gamle bog til controlleren.Hvilke ledere du skal bruge i netværkskablet er så som så. Hvis du kan se hvilke ledere der er + og - vil det være smart at lægge dem sammen i et af de krydsede par. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 4, 2010 Rapporter Share Besvaret September 4, 2010 OK, der er nok tale om RS232http://en.wikipedia.org/wiki/RS-232bemærk at her kan kabellængden ikke være over 15 meter, og i praksis sikkert ikke mere end 5 meter.Fra Manualen:Programmeringskabel.ForbindelsesdiagrammerNedenfor er vist de forbindelser, der benyttes ved tilkobling af en terminal tilIHC Controlleren. Afhængig af PC'ens stik på den serielle port, anvendes entenet 9 polet eller et 25 polet SUB-D hunstik. Max. ledningslængde 15 m.IHC Controller PC9-polet hun 9-polet hun2 23 35 58 8 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mogens Lunde Besvaret September 5, 2010 Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 Jeg går ud fra at du har en gammel Term-IHC, idet de nyere controller bare kan tilsluttes netværksstikket.Køb eks. en Moxa Nport controller. Den sætter du i dit elskab og slutter til IHC'en via kablet. Så kan du tilgå IHC'en overalt via netværk. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael1354922260 Besvaret September 5, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 5, 2010 ja det er den gammel, har jo et kabel og mangler et til kontoret fra netstikket og til pc'eren.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret September 26, 2010 Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 OK hvis du ikke er så ferm med lodekolben kan jeg da godt iværksætte fremstillingen af et par kabler/adaptere, så du kan bruge din lokale kabling som "forlængerledning".Send evt. en PM hvis interesseret. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael1354922260 Besvaret September 26, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 26, 2010 har været igang med at lave et kabel med stik :-)har dog ikke teste endnu.. vender tilbage med lidt foto og info til andre i samme båd Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten1354922249 Besvaret September 27, 2010 Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Det behøver ikke være så indviklet og dyrt, hvis i ikke har brug for at tilgå controlleren over netværk, men vil sidde i samme hus som controlleren og programmere den.Man kan købe 2 stk. RJ45 til sub-D 9pol hun stik. Disse kommer med 9 løse ledninger monteret på RJ45 stikket og kan klikkes i sub-D stikket uden brug af værktøj. Disse stik skal samles helt ens. Herefter er det bare at sætte et patchkabel i stikket og den anden ende i vægudtaget. I tavelen patches det lige igennem til det stik ved IHC controlleren. Der er dog begrænsning på kabellængden og jeg har selv fået det til at virke med træk på ca. 30-40M.RJ45 til sub-D kan f.eks købes RS Components. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 michael1354922260 Besvaret September 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 27, 2010 Jep lige hvad jeg søgte da jeg skrev ind første gang :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
michael1354922260
jeg har et com til rj 45 kabel og ville gerne lave et mere, så jeg kan bruge mit netværk til at får signaler igennem.MEN skal forbindelserne ligge lige igennem eller skal der krydses nogle leder ??
Link til kommentar
Del på andre sites
10 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts