Hop til indhold
  • 0

Programmeringsguide

Mogens Lunde
 Share

Spørgsmål

Nu er jeg ved at være klar til at skifte min TermIHC ud med min nyerhvervede Visual Controller med Viewer.Har kigget lidt på et eksempel jeg fandt herinde "kursus.vis", men må indrømme at det er lidt sort snak endnu. Findes der ikke noget referencemateriale som forklarer sammenhængene lidt mere i detaljer?I kursus.vis er der eksempelvis et "værelse 1" hvor der er en "Kip blok rutelys til bad". Men hvorfor skal referencerne ligge i ON Puls, og hvor kommer de fra? Prøvede at lege med at jeg ville have et udelys med, og forsøgte at trække en udgang over i ON Puls. Det kan man åbenbart ikke, og det undrer mig også hvorfor der ikke er datalinjenumre på de tre elementer der ligger i h.h.v. ON Puls og OFF puls.

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Takker - den havde jeg nu været omkring. Man skal jo nok sidde og lege lidt for at få logikken ind på rygraden, men jeg havde lidt håbet at kunne få den basale programmering op at stå ret hurtigt, så huset fungerede efter skiftet fra TermIHC til Visual.Når jeg skifter over, kan jeg vel lade den gamle controller få 24 V således at den bevarer programmeringen i sig? For nu at undgå at kvaje mig, og kortslutte et eller andet, er det så ikke bare at føre en ekstra ledning fra den 0V ledning der går i Visualen til TermIHC og vice versa med 24V ledningen videre fra Visual til termIHC? Lidt underligt at der ikke er mere beskrevet om programmeringen, men så sælger LK måske ikke så mange kurser :)

Link til kommentar
Del på andre sites