Hop til indhold
  • 0

hjemmesimulering version 2.7.2 fb 6.3.02.e

daniel sundberg
 Share

Spørgsmål

Hejsa..Efter en tidligere tråd herinde som endte med succes, sætter jeg min lid til at i kan hjælpe mig...Jeg har hentet omtalte fb og må indrømme at jeg har svært ved at se mig ud af programeringen af den...vil gerne have den til at blive aktiveret af tryk men ikke starte før skumringsrelæet går on! og samtidig skal alt udv lys lyse konstant i hele skumringsperioden...kan se at det er der indgange til, men hvad med de 8 udgange...der er en masse senarier på blokken , men det jeg forventede var jo bare en gang indgange og 8 udgange med dertilhørende ure..... :)Eller er det bare fordi jeg så skal bruge en FB for hver tænding jeg vil have til at tænde i huset???Hvorfor så de 8 udgange???ved godt det kan lyde tåbeligt , men engang i mellem skal man jo have et spark i den rigtige retning :laugh: håber der er nogen der vil hjælpe... :)

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Har du læst hjælpeteksten (marker FB´n med rødt og tryk F1) ? Syntes den giver en god forklaring. Du starter/stopper simulering på en af de første 2 indgange, alt efter om det skal ske via kiptryk eller via noget andet.Simulering starter ikke før både skumring og ur er aktiv, (det er de default hvis du ikke har koblet noget på disse indgange). mht udgange kobler du konstant on udgangen til dit udelys og de resterende 8 simulerende udgange kobler de på de rum/lamper der skal simulere "tilfældigt". Tænd/aktiv tiden og sluk/pause tiden er det du sætter med timerne jvfr. hjælpen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

javel ja...:-)jo jeg havde læst hjælpe teksten og kunne også godt se at fb eren har nogle af de ting jeg efterlyser, men der hvor jeg går i stå er der hvor jeg skal trække fra udgangene og til f.eks lampeudtag i de forskellige rum?men kan se at jeg godt kan trække senarierne fra højre til venstre og få dem til at blive der men bliver lidt forvirret over at der ikke er nogle pile ( som ved en normal udgang) der peger mod venstre i fb eren for hver udgang :S kan du måske give mig et hint til systemet med timerene......hvordan skal man se det som overordnet med at timer 1 ved udløb starter timer 2 o s v håber ikke det er for forvirende beskrevet...:-)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har prøvet at lave et eksempel: [file name=eksempel_daniel.vis size=91636]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/eksempel_daniel.vis[/file] Senarier er trukket direkte til lampesteder. Tænd/sluk puls aktiverer funktionsblukke (i dette tilfælde KIP)Tiderne er ændret til sek. i stedet for minutter så man hurtigt kan se hvad der foregår.mht timerne se hjælpefilen. Timer 1+2 samt 9+10 begynder ved start. Timer 3+4 begynder ved udløb af timer 1.Timer 5+6 begynder ved udløb af timer 3.Timer 7+8 begynder ved udløb af timer 5.Timer 11+12 begynder ved udløb af timer 9.Timer 13+14 begynder ved udløb af timer 11.Timer 1+16 begynder ved udløb af timer 13.Alternativt kan du kikke på denne hjemmesimulering fra Download sektionen:http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=17&Itemid=33

eksempel_daniel.vis

Link til kommentar
Del på andre sites