Hop til indhold
  • 0

Magnet/Vindue´s Kontakter

Morten Rasmussen1354922272
 Share

Spørgsmål

Hej Alle...Jeg har lige opdaget et kedeligt problem :unsure: Har monteret magnet kontakterne i mine Velux vinduer. De er monteret i toppen af vinduet, da det er det eneste sted jeg kan komme til at sætte dem, da det er en renovering, så vinduerne sidder i taget).Nu til problemet. Da de sidder i toppen køre kontakterne ikke forbi hinanden, men mod hinanden (hvis i forstår), dette har den kedelige efekt at vinduet faktisk førs registrere åben når det står halvt åben, og det er altså meget.. ihvertfald nok til at det ville kunne regne ind, og stikke et hoved ud igennem.Er der nogen som har en smart ide til en løsning her!?!?Kan man evt. save noget af magneten så den ikke er så kraftig, eller nogen der har andre bud...Mvh. Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

18 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

HejJeg tror den bedste løsning på dit problem er at skifte din magnetkontakt til en switch som denne:http://www.gesecurity.com/portal/site/GESecurity/menuitem.f76d98ccce4cabed5efa421766030730?selectedID=1138&seriesyn=true&seriesID=Den kan justeres i længden så du kan få den til at detektere tidligere end magnetkontakten. At forsøge at dæmpe magneten så den kan detektere inden for få millimeters vandring bliver meget svært og med stor risiko for fejlalarmer.Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

michael3006 skrev:

Hej ShortykillerKunne du ikke vise med et billed, hvordan du har gjort. Har selv 11 velux-vinduer, som jeg godt kunne tænke mig at få lidt styr på....Specielt ved regnvejr og når man forlader huset.Michael
Jeg vil meget gerne tage nogle billeder du kan se, men da jeg arbejder på Nordsøen og lige er kommet her ud i går, så vil der lige gå 14 dage inden jeg er hjeme igen :( Hvis du har mod på at vente så længe, så skal jeg nok lave nogle billeder til dig.Men jeg har monteret dem i toppen, på tophængte vinduer, så bagsiden af magneten stikker et godt styk ud i ventilations hullet, og parten med ledning sidder i selve karmen selvfølgelig.. svært at forklare :laugh:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0