Hop til indhold
  • 0

Defekt tørretumbler og en gammel mor

McenterFreak
 Share

Spørgsmål

HejJeg kan ikke ret meget i Visual, andet end indsætte blokke og trække input og output.Jeg har nu fået en opgave. Vi har en defekt tørretumbler. Defekten er at den kun kan on/off. Dvs. tændes den, kører den til vores dødsdag. Det er ret dyrt, idet min gamle mor glemmer hun har puttet i, og startet den. Så det der ville være fedt var en FB der fungerede således: 1 tryk= 10 min tændt. 2 tryk=20 min tændt, osvDvs. trykker man 5 gange på wireless kontakten, så kører den i 50 min. Som en ekstra feature ville det være rart om man kunne slukke det hele ved at holde kontakten inde i f.eks. 5 sekNogen der kan hjælpe, på forhånd tak

Link til kommentar
Del på andre sites

6 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Har nu prøvet at hive den ind i Visual, uden held.Når jeg ser den i Forumet, ser det ud til at den hedder trretumbler.vis. Højreklikker jeg på den og vælger gem destination som, så er filtypen XML. Hvis jeg placerer den i C:\Program Files\LK IHC Control\IHC Visual\FunctionBlocks\0. Foretrukneså kommer den ikke frem som en funktionsblok i Visual. Har så prøvet at rename den til .IFB, så kommer den op som en blok uden navn.Kan det tænkes at det skyldes jeg har installeret nyeste Visual 2.7.1 (LK har som sædvanlig rod i deres versionsnumre, så på deres hjemmeside hedder den 2.7.1, men i programmet hedder den 2.7.97)

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det er et Visual projekt, ikke en funktionsblok fil.Når du har gemt filen som XML, så omdøb den til *.vis, så kan du åbne den i Visual.Højreklik på funktionsblokken i Visual og gem den blandt dine andre funktionsblokke.Åbn dit eget projekt og indsæt blokken.Det har intet med versionen af Visual at gøre.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har også lavet et lille bidrag. Synes det er sjovt at se forskellige blokke og måden de er lavet på.. Er ikke kritik men synes det var lidt for avanceret skruet sammen til så enkel en opgave.. ;-) - fik lige lagt en max tid ind også :blush: [file name=Trretumbler_blok-20100713.vis size=29764]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Trretumbler_blok-20100713.vis[/file]

Trretumbler_blok.vis

Trretumbler_blok-20100713.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

allannissen skrev:

Det er et Visual projekt, ikke en funktionsblok fil.Når du har gemt filen som XML, så omdøb den til *.vis, så kan du åbne den i Visual.Højreklik på funktionsblokken i Visual og gem den blandt dine andre funktionsblokke.Åbn dit eget projekt og indsæt blokken.Det har intet med versionen af Visual at gøre.
Det havde jeg faktisk prøvet uden succes. Jeg havde selvfølgelig glemt at man skal slå Skjul filtypenavne for kendte filtyper fra. så resultatet blev filnavn.vis.xml.Har nu gjort det rigtigt, og det virker, tak
Link til kommentar
Del på andre sites