Hop til indhold
  • 0

Total nybegynder - hjælp!

mas618
 Share

Spørgsmål

Hej alle.Jeg har netop overtaget et hus med IHC. Jeg har fået Visual 1.31 med på CD, som er lagt ind på PC. Desuden har jeg fået medfølgende datakabel, og jeg har tilsluttet kablet til PC og startet Visual.Det eneste jeg ønsker, er at kunne programmere mine kontakter i huset til styring af lys. Jeg har ikke fået en oversigt, der beskriver hvilke indgange i Visualprogrammet, der svarer til hvilke kontakter i huset.Når jeg starter Visualprogrammet, får jeg blot et tomt projekt, hvor alle ind- og output står til OFF, og alle funktionsblokkenen er tomme - se vedhæftet.Nå jeg går i "controller" menuen, kan jeg ikke vælge "hent projekt". Jeg kan kun vælge opsætning, hvor efter jeg får præsenteret en række com-porte, 3-6. Jeg har valgt dem alle, men kan ikke få forbindelse. Jeg bruger en USB-adapter til controllerkablet.Når jeg sætter USB-stikket ind, kan windows (Vista) ikke finde en driver. Jeg har installeret Visualprogrammet og Firmware og har søgt efter en driver på den medfølgende CD...Mit spørgsmål er:1. Kan jeg få overført den eksisterende programmering i controlleren til Visualprogrammet, så jeg dels kan få et inblik i den eksisterende programmering, og dels kan ændre på den??2. Når jeg har fået den eksisterende programmering, kan jeg så "lege" med den, ved at benytte simulationsfunktionen? (Tager selvfølgelig back-up af det eksisterende projekt).Jeg er totalt nybegynder i IHC verdenen - har læst hele vejledningen, men jeg må indrømme, at jeg det hele ikke giver 100% mening i mit hoved. Er det for indviklet til at starte helt fra bunden for en amatør som mig, og skal jeg bare få fat i en elektriker med det samme???MvhMartinKan ikke vedhæfte billede, men håber I forstår meningen ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

14 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej MartinJeg er selv forholdvis nybegynder i IHC.For at svare på dit spørgsmål 2: Hvis du selv gider at bruge lidt tid på det kan man fint leje lidt rundt med de forskellige funktioner... Så længe du benytter dig af de færdige funktionsblokke (FB), eller hvad der allerede ligger i dit eksiterende program skulle det nok gå. Mht. dit spørgsmål 1 havde jeg selv samme problem.Har du slået din Firewall fra???, den kan blokere for kommunikationen. Prøv lige det først - ellers skriv bare igenMvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Michael!Jeg har slået alt fra, men jeg kan stadig ikke få adgang til controlleren. Når jeg trykker på "opsætning", under menuen "controller", kan jeg kun vælge mellem com-porte - nr. 3-6, og der er ingen af dem der har forbindelse til controlleren. Jeg tænker at det har noget med SUB-adapteren at gøre....?Tak for hjælpen i hvert fald ;)Martin

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej MartinDu vil ikke kunne køre det program du p.t. har på din controller over på en v.2.x af IHC Visual... med mindre du altså mener v. 1.32?Problemet her er bare at for at bruge denne version skal du også opdatere controllerens firmware (0.1.5.0 - Se LK's hjemmeside).... og ved opdatering af denne firmware mister du også dit program hvilket jo er lidt af et problem eftersom du p.t kun har det på din controller

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Mikael - og jer andre ;)Det var tilsyneladende Vista der var problemet, så jeg nuppede konens computer med XP, og nu virker det uden problemer. Har fået hentet det eksiterende projekt, og taget en backup, så nu skal der bare leges lidt med det...Tak for alt hjælpen!!MvhMartin

Link til kommentar
Del på andre sites