Hop til indhold
  • 0

Stop af blink 230v lys, nar alarm slås fra.

Ronni1354922277
 Share

Spørgsmål

Hejsa.Jeg er helt ny med IHC og roder stadig rundt i det :)Men jeg har dog et irriterende problem med min Alarm.Jeg bruger Alarm Blok"6.2.01.d. Tyverialarm med 10 stk PIR, skalsikring og forbikoblerzone. Til- og frakobling inde."og det virker som sådan også fint nok, mit problem er bare.Når jeg får en alarm har jeg sat noget lys til at blinke ved hjælp af funktionen "Blink af 230 V Lys".Det virker også fint, men når jeg så slår alarm fra vha. kodetastatur, så lyser det bare konstant. Her ville jeg jo gerne have det til at slukke.Hvordan pokker får jeg det til det, det mest logiske var jo, hvis der var en funktion man kunne trække hen som hed "sluk når alarm afstilles"Please help me IHC Users! U are my only hope....

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

lars-jacobsen skrev:

Ja det lyder underligt. Du kan prøve at indsætte en fb 1.1.04.c. (Følg/Invertering) på udgangen af fb 6.2.01.d for at se om det kan få den i "sync". Husk at ændre indstillingen til Invertering.
Dene problematik er også et af mine hængepartier :unsure: Lars: hvordan (hvor) indsættes 1.1.04c i 6.2.01d?Hilsen Torben
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

lars-jacobsen skrev:

Du behøver ikke sætte den "ind" i alarm blokken, men tilføjer bare den ekstra fb på udgangen af alarm blokken. Derefter kobler du de steder der skal aktiveres på den inverterede udgang istedet for.
Jeps - det har jeg gjort nu....det virker (for mig) næsten: nu slukker lyset, der skal blinke, når alramen bliver slået fra. Men nogle sekunder efter, så tænker lyset konstant. Den tid der går efter alarmen er slået fra inden lyset tænder er noget længere end blinkfrekvensen.Hvad skyldes dette....og kan det rettes - desværre fik jeg så nu en ny og anden problematik :( Hilsen TorbenPS. Vil lige tilføje, at jeg er tilbage ved at lyset forbliver tændt, men der går noget længere tid indtil lyset tændes konstant efter at jeg har sat inverteringsblokken ind....
Link til kommentar
Del på andre sites