Hop til indhold
  • 0

Nødudgangs skilte

Per Evers
 Share

Spørgsmål

Hej!Jeg er igang med et mindre IHC projekt, og skal i den forbindelse have opsat nogle nødudgangs skilte, som skal lyse hele tiden (evt kun slukke når man ved alle er ude af butikken, vha alarm eller andet). Jeg vil gerne kører det over IHC'en, så der senere er mulighed for at redigere i programmering til noget lignende det jeg har skrevet om i parantesen "()".Jeg har bare lidt problemer med at finde det rigtige program og den rigtige funktionsblok.Er der nogle som kender noget til det? så vil jeg da gerne hører fra jer.Per

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du bør nok overveje at anvende det bistabile relæ:http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=820b1028http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/9893722_01.pdfda de alm. output moduler (både 24V og 230V) slukker for outputtet hvis strømmen eller dataforbindelsen til controlleren røger. Hvornår de skal være tændt og/eller slukket kan vel bare programeres som normalt i IHC med de forhåndenværende fb, eller vha switchene på selve modulet.Bemærk modulet kan anvendes både til 24V og 230V (på samme tid) så det kan anvendes til at forsyne dine nødudgangsskilte fra f.eks. en ekstern batteri backup.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

hej per lige en lille ting, jeg mener bestemt ikke du må sætte nødudgangsskilte på IHC, jeg tror også at LK skriver det i deres manual, men jeg er ikke sikker, jeg syntes du skal læse stærkstrømsbekendgørelsen, så vidt jeg husker skal nødudgangsskilte altid lyse, og de skal være med backup batteri, med en tilstrækkelig kapisitet til at lokalet kan tømmes.detter er blot et lille input, det vil værre træls for dig hvis du får det kaseret når du er færdig hilsesn kenneth

Link til kommentar
Del på andre sites