Hop til indhold
  • 0

Kan "lys niveau" bruges til noget ??

PSD
 Share

Spørgsmål

Hej.Et enkelt spørgsmål...Kan statusudgangen "lys niveau" (den med pære-symbolet) bruges til noget overhovedet, eller hvorfor er den der ??Jeg kunne godt tænke mig noget i retning af at lyset i gangen tænder på pir, men kun i samme niveau som lyset i stuen...Det ville være så smart hvis man kunne bruge "lys niveau" fra wireless-dimmeren i stuen til dette eks., men jeg kan slet ikke finde noget hvor man kan flette lys niveauet ind...Så kan man overhovedet bruge det til noget, eller hvordan ville i løse den opgave ??

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeps, det kan den. Men så vidt jeg ved har ingen af LK's blokke den mulighed så der skal laves noget fra bunden.Prøv at kigge på det vedhæftede.En blok hvor jeg selv bruger lysniveau er en tælle blok på en wireless dimmer. Trykker jeg 3 gange tænder den på 30 procent, 7 tryk giver 70% osv. [file name=PIR_styring_for_Wireless_Dimmer.vis size=59812]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/PIR_styring_for_Wireless_Dimmer.vis[/file]

PIR_styring_for_Wireless_Dimmer.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej igen...Det lyder altså rigtigt spændende...Jeg vil rigtigt gerne prøve at lære lidt programmering så jeg kan løse den opgave jeg beskriver, men det ser virkeligt meget uoverskueligt ud...Hvordan griber man det an hvis man skal prøve at lave en blok der kan det jeg beskriver ??Jeg har læst den lille guide som er her på ihc-user, men intet i den guide ligner det jeg ønsker at lave...For at beskrive opgaven en gang til...Jeg har to wireless lampeudtag til opgaven.Det ene er i stuen, og det andet i gangen.I gangen har jeg også en pir-sensor.Lyset i gangen skal tænde i samme niveau som lyset i stuen, men kun når pir-sensoren i gangen bliver aktiveret.Hvordan skal man lige angribe den opgave ??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg må sige at jeg er meget imponeret...- det virkede 100% som det skulle, så nu er det problem løst...TUSIND TAK ! B) Hvis man skal lære at lave sådan nogle smarte blokke selv, hvordan griber man det så an ??- jeg mener, er der et kursus, eller er det noget man kan læse sig til ??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Blokken er lavet som du ønskede det.Jeg beskrev bare en anden mulighed for brug af lysniveau, som jeg selv benytter mig af.Kunne nok have skrevet det lidt anderledes ;)Men indsæt den blok som hedder "PIR blok for styring af Wireless dimmer" i dit eget program og forbind den til dine komponenter som jeg har gjort.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nå, tror vores beskeder krydsede hinanden der.Jeg har bare lært det ud fra try-and-error metoden. Kigget på de eksisterende blokke som LK har lavet og langsomt prøvet at bygge mere på.Der findes kurser ved LK, men jeg kender dem ikke.Hvis der er en anden speciel funktion du ønsker dig, så kan jeg da guide dig igennem det, fremfor bare at servere en færdig blok til dig.

Link til kommentar
Del på andre sites