Hop til indhold

Solfanger KW data opsamling, ka man det?

Recommended Posts

Ja det kan man da.Er det vandbåren solvarme hvor du gerne vil vide hvor meget energi der produceres ? Du kan prøve at se lidt på denne side:http://www.heatpump.dk/news.phpde har et forum hvor jeg har set flere links til denne side:http://www.zaehleronlineshop.dehvor du kan købe energimålere.Mht måling af el(kwh)er der på de fleste nyere elmålere en såkaldt S0 udgang, som du kan koble til et 24v IHC input modul og dermed opsamle måledata.(skal gøres af en elektrikker/elforsyning da plomberingen skal brydes). Alternativt kan man koble en ekstra elmåler ind der hvor man vil måle. En brugt måler kan ofte fås gratis eller til nogle få hundrede kr. hos din lokale elforsyning. Søg evt. lidt i forummet her da der tidligere har været flere tråde omkring emnet.

Link til kommentar
Del på andre sites

Har fået elmåler til at køre. Se billeder på min profil.Bemærk: elmålerens S0-bus har en puls tid på ca. 30mSek, mens IHC input puls skal være mere end 80mSek. Du skal altså have en offdelay timer sat ind imellem. Bemærk: der er forskel på + og -, så hvis det ikke virker, vend ledningerne fra elmåleren.Til orientering, nogen elselskaber vil have et beløb for at man bruger SO-bussen, eks. ENV kræver 160,- årligt for at sætte 2 ledninger og 2 kronemuffer på...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej alleEfter den nye firmware er kommet, er controlleren blevet lidt mere skarp....Jeg har i hvert fald taget mit "off-delay" af fra min el-målers puls-udgang, som også fyrede en 30 ms puls af. Og indtil videre ser det ud til den godt kan følge med.Har haft talt med LK om det, som godt var klar over problemet.Mener også "dobbelttryk-problemet" har noget med det at gøre....!Det er nemig også væk efter opdateringen..!Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok