Tais Besvaret January 6, 2011 Rapporter Share Besvaret January 6, 2011 HejSuper lækkert API!!!For at få metoden GetRuntimeValues() til også at returnere mine wireless produkter har jeg introduceret et lille hack som du måske vil have med i en senere version. Metoden LoadProject() kalder i vedhæftede en ny metode LoadResourceInfoFromProject() der finder outputs. Når GetRuntimeValues() kaldes bruges resultatet fra LoadResourceInfoFromProject() hvis altså den er blevet kaldt...Dette lille hack gør det muligt for mig at få mine wireless produkter med.Controller.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret January 7, 2011 Rapporter Share Besvaret January 7, 2011 HejEr der nogen der arbejder på et Homeseer plugin?http://www.homeseer.com/support/homeseer/DevHelp/whnjs.htm Har ikke sat mit ihc op endnu :-/ men det er samlet med en lampe og er sat til routeren så der kan testes software. v1.0.0.8 er ikke blevet testet endnu men det kommer :-) og det virker jo sikkert også kun bedre end de andre versioner :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret January 7, 2011 Rapporter Share Besvaret January 7, 2011 HejEr der nogen der arbejder på et Homeseer plugin?Jeg har haft kigge på det, men jeg synes jeg løb panden mod en mur, eller også har jeg helt misforstået noget.Sådan som jeg umiddelbart har tolket plugin strukturen i Homeseer, så er den rimelig statisk og egner den sig bedst til integration med udstyr der har en fast afgrænset mængde inputs og outputs og at disse har en fast funktionalitet. Derudover der nogle begrænsninger på 99 adresser, men det kan dog omgås, som det også er gjort i tidligere IHC integrationer.Sålænge man holder sig til trådet ind- og udgange, så har man en rimelig chance for at lave noget der kan fungere, men hvis det skal være godt, så vil det kræve at man skal matche ResourceID's fra IHC projektet med de respektive ind- og udgange i Homeseer. Jeg kan forestille mig at det kan være lidt omstændigt, og derfor vil det være formålstjenstligt først at kunne parse IHC projektfilen, i håb om at kunne gøre denne process nemmere for brugeren (det er her jeg er nået til pt)Ønsker man at logge værdier fra en Counter eller lign, og ønsker man integration til trådløse enheder, så begynder det at blive en smule tricky, for så kommer der flere typer i spil og antallet af trådløse funktioner afhænger af hvilken type enhed man tilslutter, og det fungerer ikke så godt med den relative statiske plugin model som Homeseer har.Helt konkret er det ikke noget problem at implementere 128 ind- og udgange der kan have værdien on/off, men hvad gør man fx når der så skal være en wireless dimmer der skal kunne tildeles en værdi mellem 0 og 100, og på forhånd kan jeg ikke vide om der er 64 wireless dimmere eller 64 wireless relæerEen måde at gøre det på er at reservere et fast antal adresser til trådet input, trådet output, wireless relæ, wireless dimmer, resourcecounters m.v. Det vil sikkert også fungere, men på et tidspunkt er der så en bruger der løber panden mod muren, fordi der ikke er allokeret adresser nok. Der kan jo fx være et ubegrænset antal counters i et IHC projekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret January 7, 2011 Rapporter Share Besvaret January 7, 2011 Hej@:UtopiaDet er ikke helt ved siden af, har sidet og læst og prøvet at smide det gamle ihc plugin ind + sample plugin. Det ville da være smart hvis et plugin smed input / outputs på med de navne de osv og om det er dimmere eller on/off.... men men men laver man en ændring i ihc strukturen så passer setup'et jo længere til databasen i homeseer. Og selv om man så fjerner et plugin så sletter det ikke alle de entry der er lavet så dem skal man lige slette manuelt. Det kan der hurtigt gå lort i..eneste smarte ting ved homeseer er at der er clienter til Android, pc og ja iphone, som kan laves grafisk som man ønsker det.Men hva, en knap så fix løsning/bruger flade er indtil videre "teamviewer" en "vnc" løsning. Et direkte program til android med samme funktion som dit ihc program ville også være en fin løsning )http://monodroid.net/Installation + visual studio 2010 + java jdk + android sdk :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kristian Poulsen Besvaret January 7, 2011 Rapporter Share Besvaret January 7, 2011 men men men laver man en ændring i ihc strukturen så passer setup'et jo længere til databasen i homeseer. Og selv om man så fjerner et plugin så sletter det ikke alle de entry der er lavet så dem skal man lige slette manuelt. Det kan der hurtigt gå lort i..Tak - det svarer præcist til min oplevelse, men jeg tænkte det nok bare var fordi jeg ikke kunne finde ud af det :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 Nå så må jeg hellere også komme ud af busken...Jeg har rodet med at få min gamle Visual uden viewer til at virke og har samtidig fået flækket en web ting sammen som kan køre på de fleste webserver med php (jeg har med vilje undgået alle de nye php extensions for at tingene kan køre på en NAS som ofte er lidt begrænset).Følgende virker:1. Login2. Hente/indlæse projekt fra controller3. Rettelse/henting af indstillinger4. Remote adgang til controller (intern og externe ip)5. Udlæsning af output værdier (stikkontakter/udtag)6. Controller statusJeg har fået lavet mig lidt hjemmeside som kan styre alle udgange - fordelen ved det er 100% webbaseret er at det ikke kræver nogle programmer (java, applikationer på telefoner) etc. - det kører bare direkte i browseren på hvad nu. Lige pt. indlæser den projektfilen fra controlleren og henter status på alle udtag - det tager ca. 2 sekunder. Man kan så toggle udtag - svar tiden fra man trykker til lyset skifter er ca. 1-2 sekunder. Simpelt og nemt at bruge for alle lige pt.Er det noget som andre er interreseret i? Om ikke andet er det jo en god besparelse i forhold til at købe en Visual med viewer.Jeg roder lige pt. at udlæse værdier/variabler så man kan lave de sjove ting som f.eks. er der post, hvor langt er en timer henne etc.Stor kredit til alle jer herinde som har fundet alle de gode guldkorn...Wireless.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kim Olesen1354922282 Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 Alt har vist interesse webbaseret gør det jo muligt at bruge mobilen.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kmx Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 Noget der virker med PHP ville være toppen! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 Ja Mikkel, lad os nu bare få/se koden. Så kan du altid lave en rel. 2 ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 20 min. så har jeg lige ryddet op og fået styr på det Så skal jeg nok smide det op... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 Der gik lige en time ekstra - men lad mig høre...1. Husk at rette brugernavn,password og ip i includes/ihc.php mappen2. Det er vigtigt at din webserver har fuld skrive rettigheder til ich_vis mappen - her gemmes projekt filen. Dette kan ændres i index.php ($visfile);3. Jeg har ikke lavet så dem med en ikke visual viewer kan bruge det endnu - vil lige fuske noget mere med det før folk får det at lege med.4. Alt er på eget ansvar - men lad mig høre hvordan det går.Det mest af SOAP/XML'en er fundet vha SOAPUI og ud fra de ting der er postet herinde.ihc-web.zip Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jørgen Pedersen Besvaret January 18, 2011 Rapporter Share Besvaret January 18, 2011 HejJeg har prøvet ihc-web men får følgende fejl:PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in /var/www/index.php on line 165skal der installeres et eller andet, jeg køre på en linux ubuntu. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars1354922243 Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 HejJeg har testet dette på en Synology DS210 sammen med en controller uden viewer og der virker (dog ikke for wireless).Jeg forstår ikke helt denne sætning, da jeg netop har en controller uden viewer:3. Jeg har ikke lavet så dem med en ikke visual viewer kan bruge det endnu - vil lige fuske noget mere med det før folk får det at lege med.Lars Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
kmx Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 HejJeg har prøvet ihc-web men får følgende fejl:PHP Fatal error: Call to a member function children() on a non-object in /var/www/index.php on line 165skal der installeres et eller andet' date=' jeg køre på en linux ubuntu.[/quote']Og jeg får denne: Fatal error: Call to a member function registerXPathNamespace() on a non-object in /includes/ihc.php on line 120 også på et Linux system.. MvhKristian Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Hvilken php version har du?Prøv med en simpel php fil med:<?phpphpinfo();?> Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Svar til: lonlySå er der nok åbnet for det i din controller - men super at det virker.Jeg arbejder på at se om jeg kan hacke firmwaren i den - fordi alle tingene til at vise webscene view med mere er i controlleren - det er åbenbart bare en software blokering - jeg er ved at se om jeg kan fixe det. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jørgen Pedersen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Hej MikkelSJeg køre PHP version 5.3.2-1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Svar venligst i den anden tråd - og prøv det med en phpinfo - en php er ikke bare en php ;)Og post gerne din vis fil derinde også... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jørgen Pedersen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 ihc_vis/ dir er tomt.phpinfo vedhæftetlink_basic_vejledning.pdf Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 ihc_vis/ dir er tomt.quote]Du skal lægge en kopi af dit .vis projekt i denne mappe. Filen skal hedde: project.vis Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Du skal lægge en kopi af dit .vis projekt i denne mappe. Filen skal hedde: project.visI følge Mikkels første indlæg med hans projekt, skriver han at den selv henter projektfilen og gemmer den i mappen. Så din løsning er nok blot en omgåelse af et andet problem.. Jeg rammer samme fejl med at den ikke kan hente "children" ud af XML dokumentet.. Men det kunne jo være min "gamle" firmware...Jeg har testet lidt, og kan se at den ikke henter projektet, og går derfor så i stå.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Klaus Larsen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Det virker fint på en QNAP TS119 NAS med en controller uden viewer,jeg savner dog wireless enheder. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 Brug nu den nye tråd som MikkelS har oprettet istedet for denne som mest vedr. Kvade´s .NET API projekt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Klaus Larsen Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 ja,ja, jeg troede det hvar den jeg var i .... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Mikkel Skovgaard Besvaret January 19, 2011 Rapporter Share Besvaret January 19, 2011 ihc_vis/ dir er tomt.quote]Du skal lægge en kopi af dit .vis projekt i denne mappe. Filen skal hedde: project.visLad os lige holde det i den anden tråd Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts