Hop til indhold
  • 0

nyt program - lidt hjælp

Jesper Geerthsen Olsen
 Share

Spørgsmål

Hej, skal lave en funktion over dimmer universal i garage.Dvs. at under mit program ligger der er universal dimmer lys bag garage. Den skal fungere ligesom lys i køkken og aktiveres over tryk 4 på fjernbetjening.derud over vil jeg gerne have et ur over så jeg kan ik kan tænde det når det er lyst. men kun når det er mørkt.Håber en kan hjælpe mig, jeg kan ik rigtig finde hoved og hale idet.http://www.2shared.com/file/12813828/fbb72cf9/house.htmlmin fil.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Ja der kan da være lidt galt med almanakken http://www.nakskov-gym.dk/almadk/og den ikke helt har styr på hvornår solen faktisk går ned og det er "helt mørkt" hos dig. Derfor har Kent også lavet muligheden for at ofsette/forskyde tidspunkterne med f.eks. ½ time, hvis det er det man har brug for.Men ja en rigtig skumringssensor og ur, er da at foretrække. Det var blot et indspark i debatten for at gøre opmærksom på muligheden.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

aanonymoss skrev:

ja, kan man også gøre. men nu mener jeg at ur er bedre styret da det skal kunne tændt først når det er helt mørkt og ik som de tider han har i sit program.det er for tidligt.
Men netop af samme grund kan man lægge et offset ind, så man kan få den til at tænde og slukke X-antal timer og minutter tidligere eller senere.Der er seperate offsets til sol-opgang og nedgang
Link til kommentar
Del på andre sites