Jess Skrevet April 22, 2010 Rapporter Share Skrevet April 22, 2010 Jeg har lige fået monteret en stak spots i mit garageloft ..men elektrikeren var ikke skrap på IHC, så nu er mine spørgsmål:1) jeg har et 10 ledet kabel fra tavle til loft på min garange; det er desværre ikke muligt at trække et yderligere kabel; et par af ledningerne er 'optaget' til en udvendig opus 73 PIR; kan man dele kablet (i en dåse), så jeg kan bruge et par af ledningerne til en indvendig PIR? Skal der bruges en speciel fordelingsdåse?2) jeg vil gerne have en 360 grader PIR i loftet (skal dække et gulvareal på ca. 40 m2) - er der nogen som har erfaring med noget der bare virker? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 23, 2010 Rapporter Share Besvaret April 23, 2010 Gordon skrev:Jeg har lige fået monteret en stak spots i mit garageloft ..men elektrikeren var ikke skrap på IHC, så nu er mine spørgsmål:1) jeg har et 10 ledet kabel fra tavle til loft på min garange; det er desværre ikke muligt at trække et yderligere kabel; et par af ledningerne er 'optaget' til en udvendig opus 73 PIR; kan man dele kablet (i en dåse), så jeg kan bruge et par af ledningerne til en indvendig PIR? Skal der bruges en speciel fordelingsdåse?Du kan sagtens forlæge, samle eller afgrene ledningerne i en ganske alm. samle dåse. 2) jeg vil gerne have en 360 grader PIR i loftet (skal dække et gulvareal på ca. 40 m2) - er der nogen som har erfaring med noget der bare virker?Prøv at se denne tråd:http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=20&id=8597 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret April 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 25, 2010 Tak+super.. dåse er hermed monteret..Jeg havde faktisk læst tråden.. så her kommer et bonus spørgsmål: Vil det have betydning for pir, at den sidder i garageloft mht. til vind? altså garagen er jo ikke hermetisk lukket omkring portene.. I tråden henvises der til den her - Udvendig montage:www.servodan.dk/Products/Product%20searc...8-93B1-D37187382215}men der findes også en, som der er 'selvlærende' (43-208 - kan ikke få linket til at virke):www.servodan.dk/Products/Product%20search/List/Product.aspx?pid={804FEA87-2F95-4E4D-99E5-54498D5F28CA}er den selvlærende version et bedre valg? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret April 25, 2010 Rapporter Share Besvaret April 25, 2010 Vind burde ikke have den store betydning, da en PIR-føler reagerer på varme der bevæger sig. (PIR=Passiv InfraRød, infrarød stråling=varme). Vinden skulle helst ikke være varmere end luften i garagen, ellers bor jeg i hvert fald i den falske ende af Danmark.Umiddelbart vil 43-208 være overkill, da det er en tilstedeværelsessensor, som reagerer på småbevægelser helt ned til 2-3 cm, typisk beregnet til kontorer eller lign. med stillesiddende arbejde. Det kommer selvfølgelig an på hvad du påtænker at lave i din garage, foruden at parkere biler. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 26, 2010 Rapporter Share Besvaret April 26, 2010 jeg har heller ikke den store praktiske erfaring med diverse PIR sensorer. Men der er flere der melder om problemer med alarm PIR hvis den får "falsk luft" f.eks. bagfra gennem rørføringen. Men en PIR der er beregnet til udvendig montering burde selvfølgelig ikke have dette problem. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
thomas Johansen1354922271 Besvaret April 27, 2010 Rapporter Share Besvaret April 27, 2010 hej vi bruger esylux meget i mit arbejde det er dem med den bedste rækkevide og de er de mest stabile http://www.esylux.com/dk/dk/produkte/katalog/product_details.php?product_id=EP10425349 Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret January 22, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 22, 2015 Så er tiden kommet til at få installeret den servodan 43-208 pir jeg har haft liggende i knap 5 år.. Nu er der bare det, at installationsanvisningen ikke siger noget om hvorvidt det er rød ledning som er 24V og sort som er 0V.. eller omvendt.. På side 3 i monteringsvejledningen tror jeg, at en strømkyndig hurtig kan se hvad der er hhv. 24V og 0v.. http://www.servodan.dk/sites/default/files/filarkiv/Support/PDF_udgaede_produkter/43Y200_03_R4_991215CS1500_Minilux_Sensor.pdf Vh Jess Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret January 22, 2015 Rapporter Share Besvaret January 22, 2015 Rød = +24V, sort 0V Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jess Besvaret January 23, 2015 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 23, 2015 Mange tak! Pir testet og det virker Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts