TheDexterTeam Skrevet April 9, 2010 Rapporter Share Skrevet April 9, 2010 Hej,Desværre må jeg konstatere, at min ip-telefonadapter ikke kan virke sammen med mit ihc-modem.....ja, jeg kan godt få alarmopkald, men ikke ringe ind (noget med DTMF toner...)Hvilket GMS modem kan i anbefale - jeg behøver det kunne til at ringen ind/ud til modem - behøver eks. ikke mulighed for flere linier.Ville der komme et IHC gsm modem? hvis ja, hvornår vil I tro?Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Rasmussen1354922272 Besvaret April 9, 2010 Rapporter Share Besvaret April 9, 2010 Har fundet dette på et tidspunkt, men ved ikke om det er godt eller skidt. Det er ihvertfald pænt dyrt.http://www.el-grossisten.com/products/productinfo.aspx?ProductID=11417 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2010 Jeg har ikke brug for noget (nyt) ihc modem (dette har jeg), men derimod et gsm modem alene til opkald ind/ud til/fra ihc modem.Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 9, 2010 Rapporter Share Besvaret April 9, 2010 Hvad skal/vil du med det modem ?Det er jo fra dengang man ikke have ADSL og fast opkobling til Internettet. (Går ud fra din Controler er det). Idag kan man jo styre stort set alt enten online eller vha mail. Alle alarmerne kan du også få sendt som mails og som SMS via en gateway som f.eks cpsms.dk Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 9, 2010 Jeg mangler at få indgående opkald via min Voip adapter til at blive taget af mit ihc-modem - alt udgående fungeret fint. Jeg kan afstille min alarm ved udgående opkald og det vil jo så sige at DMTF virker på mit Voip.Men ifølge LK (talt med dem idag) kan der dog være en række faktorer, som min Voip udbyder ikke understøtter.....og gør de ikke det, vil jeg kune have gsm muligheden til "rådighed", hvis jeg vil anvende voice ind og ud....og det vil jeg gerne Har taget en fax med hjem som jeg lige vil teste for at se om røret bliver taget af den - Gør det det virker DMTF begge veje. Iflg. LK skulle mit modem så også virke.Virker skittet ikke sammen med min Voip udbyder ja så er der jo kun gsm tilbage....er du ikke enig?Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 10, 2010 Rapporter Share Besvaret April 10, 2010 Ja DTMF kan være lidt problematisk med nogle VoIP udbydere. Derfor er det også normalt at alarmfirmaer og andre der sælger services som benytter sig af DTMF signalering over en telefonlinie siger at de kun understøtter "gameldags analog telefoni" (POTS). VoIP (eller ISDN for den sags skyld) kan måske anvendes, hvis du er heldig at have en udbyder det virker hos, så det er bedst at sige nej.Tilbage til dine alternativer. Du vil så gerne have en "adapter" du kan koble efter dit modem der så kan konvertere trafiken til GSM. Det skal du nok ikke forvente at finde (jeg har aldrig hørt set en) og hvis endelig så tror jeg du løber ind i de samme problemer med overførsel af signaler. Løsningen kunne være som shortykiller skriver at udskifte LK modemmet med et der signalerer direkte via GSM. Her er et par links mere:http://www.cubrix.dk/page4.aspxhttp://www.legtech.dk/group.asp?group=18http://www.innoshop.dk/group.asp?group=2Igen vil jeg nævne muligheden for helt at droppe det da du kan klare næsten alle funktioner på anden måde. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 10, 2010 Hej,Tak for dine bemærskninger.Jeg er blevet anbefalet:www.svane-el.dk/products.php?c=106&p=515...som en anden elektrikker har anvendt efter ihc modemmet nogle gange, hvor der har været ip-telefoni i det pågældende hus.Jeg kan godt lide voice-delen af mit ihc-modem - syntes det ville være en skam bare at droppe den. Har det fint med at blive ringet op ved en eller anden form for alarm Er der nogen af Jer derude, der kender omtale produkt?Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret April 10, 2010 Rapporter Share Besvaret April 10, 2010 Jeg tror det vil virke, da alarmer også overfører diverse signaler over den. Der er dog et alternativ til den du skriver om fra svane-el som kan det samme.mortenhttp://cgi.ebay.co.uk/GSM-Home-Burglar-Intruder-Alarm-Wireless-Auto-Dialler_W0QQitemZ360246543789QQcmdZViewItemQQptZUK_Burglar_Alarms?hash=item53e05e05ad Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 10, 2010 Rapporter Share Besvaret April 10, 2010 Dexter skrev:www.svane-el.dk/products.php?c=106&p=515OK der kan man bare se. Hvis ikke du har brug for de ekstra relæ ind og udgange har de også en uden til 750,-Jeg kan godt lide voice-delen af mit ihc-modem - syntes det ville være en skam bare at droppe den. Har det fint med at blive ringet op ved en eller anden form for alarm Jammen det er lige netop det du kan få klaret uden modem, hvis du kan nøjes med en SMS når der sker et eller andet. Det kan være en hvilken som helst hændelse i hele IHC systemet lige fra en lampe bliver tændt eller slukket, en PIR bliver aktiveret eller hvad du nu vil have.Det programerer du bare ind i Sceneview som så sender en mail. Den vidersendes så til din mobil som SMS. Du kan også styre den anden vej vha mail. Jeg har dog ikke prøvet SMS -> mail -> IHC styring, men det kan lade sig gøre uden de helt store anstrengelser. Og igen det er alt man kan styre denne vej, ikke kun alarm delen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 10, 2010 Rapporter Share Besvaret April 10, 2010 Sad lige og surfede lidt rundt på div. "alrm" sider og kom så pludselig i tanke om det ultimative killer argument for at man skal have GSM modemet: Når stømmen ryger dør ens husnetværk som regel også. Det er jo ikke så mange der har UPS på ADSL modemmet, sin router og div. switche, men den lille WT-1010C2 fra Svane har 12v indgang og den kan man jo forsyne fra sin IHC backup. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 11, 2010 lars-jacobsen skrev:Jeg har dog ikke prøvet SMS -> mail -> IHC styring, men det kan lade sig gøre uden de helt store anstrengelserHvordan kan dette lade sig gøre?Kom til at tænke på en anden ting: sådan et gsm modem - det placerer man ikke lige sammen med ihc-installationen (gemme af vejen hvis ihc-installationen iøvrigt er synlig) af sikkerhedsmæssige årsager?Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 12, 2010 Rapporter Share Besvaret April 12, 2010 Hvis man er TDC kunde så f.eks. sådan her:Sådan sender du en sms til en e-mail adresse1.Skriv 200 i "til-feltet" som modtager2.I tekstfeltet skriver du den e-mail adresse, som skal modtage din sms. Lav herefter et mellemrum og skriv din besked.3.Send beskedenOg så er det eller bare om at slå op i på side 127 i din manual som automatisk bliver istalleret under LK IHC Control - Dokumentation: Version 2.01 IHC Control® Manual 127 Software - Opret e-mail kontrol af et input.mht placering er det nok ligemeget. Der skulle gerne være sendt alarm inden en evt tyv kommer i nærheden af modemmet. Ellers er der noget galt med valg og placering af sensorer. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Rasmussen1354922272 Besvaret April 13, 2010 Rapporter Share Besvaret April 13, 2010 Fandt en lille side med en smule info om det.http://www.jsf.dk/jsfportal/TipsograadSMS.htm Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 22, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 22, 2010 lars-jacobsen skrev:Sad lige og surfede lidt rundt på div. "alrm" sider og kom så pludselig i tanke om det ultimative killer argument for at man skal have GSM modemet: Når stømmen ryger dør ens husnetværk som regel også. Det er jo ikke så mange der har UPS på ADSL modemmet, sin router og div. switche, men den lille WT-1010C2 fra Svane har 12v indgang og den kan man jo forsyne fra sin IHC backup.Jeg har for lidt tid siden anskaffet mig et gsm modem/gateway. Ikke den i tråden omtalte (WT-1010C2) som har tre ind/udgange, men wt-1018 som alene fungerer som gateway.I forhold til ovennævnte problematik omkring strømforsyning, sa er der i wt-1018 isat at backupbatteri til at drive gatewayen ved strømudfald - det syntes jeg er rigtig godt Svane sælger den til 864,00 + moms. Ovennævnte blot til oplysning.Men men - wt-1018 har én ind/udgang - wt-1010c2 som sagt tre af hver. Desuden kan wt-1010c2 sende sms. Prisforskel ca 400,00 + moms.Hvad mener I i forhold til at købe den "store" model - man kan jo hen ad vejen få nogle ønsker til udstyr, der skal (kan) tilkobles denne - det vil så være rat at have denne mulighed. Men er der overhovedet noget som I kan se, at der ikke kan kobles på IHC, hvor man så i stedet vil få brug for WT-1010C2?.....forså skal det ikke kan an på 500 kr. der syntes jeg Hvad er jeres kommentarer til mine overvejelser?Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret April 23, 2010 Rapporter Share Besvaret April 23, 2010 Ja den indbyggede batteri backup er ganske smart. Det er jo ikke sikkert man forsyner modemmet fra sin IHC installation - som jo også har backup. Men hvis man gør kan man enda få en alarm når ens IHC backup dør.mht hvilken model vil jeg nok tage den store med de ekstra ind/udgange og mulligheder. Så kan man jo altid bruge den til andet end IHC´n hvis behovet er der eller opstår, og man kan muligvis spare nogle ind/udgange. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomas Goodwin Besvaret April 23, 2010 Rapporter Share Besvaret April 23, 2010 Hej nu har jeg ikke læst hele jeres samtale, men i min verden er det ikke dtmf der er dit problem men volt modemet arb. jo med analoglinie 50v, det er et kendt problem i alarmverdenen når folk skifter til ip, der er en klartone og dtmf kommer jo også igennem men der er kun 6v på, så vi har det samme problem, sender kan godt sende men kan ik modtage en kvittering for opkald er modtaget, så den sender bare vidre, gsm vil give dig samme problem tror jeg, LK arb. på et gsm modem men ik noget om hvornår. det er selvfølgelig muligt at købe en gsm med nogle fysiske udgange som du kan sætte med en sms og måske også ringe til og sætte en udgang, men jeg tror ik du kan modtage et opkald som du så kan kvitterer direkte./Thomas Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret April 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 24, 2010 goodwin skrev:Hej nu har jeg ikke læst hele jeres samtale, men i min verden er det ikke dtmf der er dit problem men volt modemet arb. jo med analoglinie 50v, det er et kendt problem i alarmverdenen når folk skifter til ip, der er en klartone og dtmf kommer jo også igennem men der er kun 6v på, så vi har det samme problem, sender kan godt sende men kan ik modtage en kvittering for opkald er modtaget, så den sender bare vidre, gsm vil give dig samme problem tror jeg, LK arb. på et gsm modem men ik noget om hvornår. det er selvfølgelig muligt at købe en gsm med nogle fysiske udgange som du kan sætte med en sms og måske også ringe til og sætte en udgang, men jeg tror ik du kan modtage et opkald som du så kan kvitterer direkte./ThomasMin anskaffede gsm gateway fungerer perfekt - begge veje Jeg har også besluttet at købe det store model med tre ind/udgange så er jeg dækket ind fremover Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenneth Jepsen Besvaret May 10, 2010 Rapporter Share Besvaret May 10, 2010 Super tråd, jeg har præcis samme ønske!Er opsætningen liget til, er der der nogle tricks? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret May 10, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 10, 2010 Jepsen skrev:Super tråd, jeg har præcis samme ønske!Er opsætningen liget til, er der der nogle tricks?Man sætter bare simkort i og så fungerer det uden yderligere opsætning. Men herudover har begge modeller en række muligheder, som jeg dog ikke har sat mig ind i endnu.Køb evt. simkort/nummer hos telmore.dk for 99 kr. og få for 300 kr.´s taletid....det burde række i nogen tid Hilsen Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten Rasmussen1354922272 Besvaret May 11, 2010 Rapporter Share Besvaret May 11, 2010 ville nu anbefale CBB, der er ingen administrationsgebyr på hvis man ikke bruger den nok.. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenneth Jepsen Besvaret May 11, 2010 Rapporter Share Besvaret May 11, 2010 Dexter skrev:Man sætter bare simkort i og så fungerer det uden yderligere opsætning. Men herudover har begge modeller en række muligheder, som jeg dog ikke har sat mig ind i endnu.Køb evt. simkort/nummer hos telmore.dk for 99 kr. og få for 300 kr.´s taletid....det burde række i nogen tid Hilsen TorbenTak for hurtig svar!Fungere de ind/ud-gange så via sms?Mon ikke nok man kan finde et eller andet smart at bruge dem til :-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
TheDexterTeam Besvaret May 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret May 11, 2010 Shortykiller skrev:ville nu anbefale CBB, der er ingen administrationsgebyr på hvis man ikke bruger den nok..Enig....dem overså jeg lige - og så koster det jo kun 20 kr at blive kunde mod 99 hos Telmore Torben Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret May 11, 2010 Rapporter Share Besvaret May 11, 2010 Dexter skrev:Køb evt. simkort/nummer hos telmore.dk for 99 kr. og få for 300 kr.´s taletid....det burde række i nogen tid Nu er jeg ikke nogen haj på området, men vi har valgt i vores alarm afdeling at bruge et specielt TDC mobil abb. til vores GSM alarmer. Har ikke umiddelbart priser. Årsagen er at nogen mobilselskaber lukker taletidskort ned efter periode uden trafik. selvom kortet er aktivt. Der er også den mulighed at nogen GSM modemmer ikke kan genkende de nye versioner af SIM-kort. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts