Hop til indhold
  • 0

IHC Net Modul Antenne

Finn Gøge
 Share

Spørgsmål

Hej derJeg har en del tomrør og har brug for noget antenne forskellige steder i huset.Jeg tænkte på om jeg skulle bruge almindelig antenne kable eller bruge IHC Net til det. Jeg har kun antenne, kabel TV kommer der aldrig, og satalit tror jeg heller ikke men man ved jo ikke. Er kvaliteten af diverse IHC Net Modul Antenne god nok til HD, og hvad hvis der engang kommer Full HD over DVB-T. Der er en del at vælge imellem, men hvilken skal det være.IHC Net Modul Antenne A111-65IHC NET modul antenne A111-00IHC Net® modul antenne A110 - 30 med returvejIHC Net modul antenne A110 - 65 med returvejhvordan kan det være at denne 4 port´s switch koster 1500LK IHC Net - Modul dataswitch S1000-TDet er jo helt vildt

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du mkan godt kører DVB_T HD signaler via IHC. Sørg bare for at anvende et godt kabel - minimum kat 6, 6A eller 7.De kan anvendes til frekvenser op til 865mhz som anvendes til TV. Du kan ikke køre selve Satelit signalerne gennem IHC (det mellem parabolen og modtageren), men der er ingen problemer med at distribuere signalerne efter modtageren.A 110 modulerne er de gamle, A 111 er de nye. Hvis du ikke har kabel TV er der ingen grund til at inverstere i et med returvej (anvendes til settopboke og Internet).mht. switchen, tjaa det er vel bare LK i en nødeskal. Anvend bare en alm. Gb/s switch og hæng den op ved siden af tavlen.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Kanon konceptdvs at det skal være en A111og er det rigtigt forstået at dem med returvej kun bruges til kabeltvmå A 111 køre på det eksisterende netværk, eller skal det være et seperat netværk, eventuelt kunne man jo bruge en switch med VLANja jeg kunne nu ikke drømme om at købe LK´s switch, det vil jo koste en formue at patche huset op

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ynwa skrev:

Kanon koncept
ja, men det er der nu også andre der har lavet.
dvs at det skal være en A111og er det rigtigt forstået at dem med returvej kun bruges til kabeltv
Ja, det er korrekt.
må A 111 køre på det eksisterende netværk, eller skal det være et seperat netværk, eventuelt kunne man jo bruge en switch med VLAN
Kan sagtens kører på eksisterende Fysisk netværk, men du kan IKKE distribuere signalerne videre gennem f.eks. en switch. Det er nemlig IKKE IP TV, men almindelige "analoge" TV signaler der blot anvender et par af lederne i samme medie (Ethernet kabelet). Dvs fra det forlader A111 til det går ind i TV´t skal det være samme fysiske forbindelse/kabel - op til max. 40 m
ja jeg kunne nu ikke drømme om at købe LK´s switch, det vil jo koste en formue at patche huset op
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg kan se at A111-65 er et udgået produkt fra LK, jeg har et ældre modul A110 som er brændt af og skal udskiftes.

Lige nu har jeg TV via digital stue antenne men det kan være på sigt at jeg skifter om til kabel igen. Hvilket modul vil i anbefale til at erstatte? Det behøver ikke at være LK men det skal kunne DIN monteres!

/Smed

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Mig bekendt findes der ikke andre DIN skinne antenne forstærker end LK's. Og jeg må sige at jeg er MEGET overrasket over at LK har droppet den fulde IHC net, og kun har den hjælpeløse IHC Net basic tilbage. Men prøve at kigge hos billig IHC. Det ser ud til at de fortsat kan skaffe antenne forstærkerne. https://billigihc.dk/lk/lk-ihc-net/modul

Alternativt må du jo købe en IHC net basic fordeler enhed, og så bare bruge den som antenne forstærker. Du kan terminer kablerne fra IHC net Basic boksen i din IHC Net tavle, så du kan patche derfra og til dine drop kabler. Kønt blive det ikke, men det er det eneste alternativ jeg lige kan komme på, da en alm. antenne forstærker vil ikke virke, da signalet skal omsættes fra et 75Ohm signal til et 100Ohm signal, for at kunne overleve i et PDS net kabel.

Link til kommentar
Del på andre sites