Per Andresen Skrevet January 8, 2008 Rapporter Share Skrevet January 8, 2008 Hej jeg skal til at bygge hus.Jeg er bidt af teknik så selfølgelig vil jeg have ihc eller lignende. Jeg har prøvet at orientere mig på nettet men bliver bare mere og mere i tvivl. Hvad mener i man skal vælge af funktioner. skal man vælge wireless eller kablet. Jeg har hørt om en funktion hvor man får en sms hvis nogen går ind af døren.. hvad kræver det?Lige til sidst .. jeg bygger med et typehus firma. der koster tingene bare det de koster = ingen rabat. Ville det være muligt at lave en standart pakke først og herefter sætte eksempelvis sætte det sms sjov på bagefter eller er det ikke smart rent instalations messigt Per Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 8, 2008 Rapporter Share Besvaret January 8, 2008 hvis du vælger "standard" kan du altid få udvidet, når pengene er til det, og kablet tryk er at fortrække.så kast pengene efter det, du vil ikke fortryde Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
poul dyvelkov Besvaret January 14, 2008 Rapporter Share Besvaret January 14, 2008 Hej. Hvid du allievel skal bygge nyt kan jeg kun anbegale at du bruger kabler... De trådløse komponenter er så meget dyre.... men hvis det ikke er et problem, så.... har selv brugt kabler... ikke de "rigtige" ihc kabler, men almindelig PDS-kabel, de virker lige så godt... held og lykke... Poul D Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 15, 2008 Rapporter Share Besvaret January 15, 2008 PDS kabler virker desværre ikke så godt.du skal op i minimum 0,6 mm2, i kabel til tryk.i tilfælde af kortslutning eller overbelastning, dur PDS ikke Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Michael M Hansen Besvaret January 30, 2008 Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Hej. Vil anbefale en controller med Viewer, og helt sikket kabel til dine tryk og Pir. Til næsten alle mine tryk bruger jeg PDS-kabel, man skal bare lige have 1A sikring foran det indgangs modul man bruger, så er det også lovligt, hvis du for et 10% eftersyn.Men alt andet, ville jeg ikke bruge PDS kabel, men KUN IHC kabel. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret January 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Hejsa...Desværre har min elektrikker besluttet at jeg ikke skal have IHCFandme frækt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
DennisS Besvaret January 30, 2008 Rapporter Share Besvaret January 30, 2008 Skal han bestemme det ?????????? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret January 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Han sagde at huset var så kompakt bygget op uden spild plads så det ville han ikke. Han sagde at det ikke kunne lønne sig og derfor ville ham ikke gøre det.Er der nogen der vil se en tegning af huset ? så kunne i jo komme med inputPer Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 31, 2008 Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 lantronix skrev:Han sagde at huset var så kompakt bygget op uden spild plads så det ville han ikke. Han sagde at det ikke kunne lønne sig og derfor ville ham ikke gøre det.Er der nogen der vil se en tegning af huset ? så kunne i jo komme med inputPerdet var dog det værste gang l... at fyre af.hvis det er en seriøs installatør, kan han lave det.lyder som om han ikke gider. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret January 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Jeg tror du har ret..Da han hørte ordet ihc blev han helt misfarvet i hovedet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 31, 2008 Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 lantronix skrev:Jeg tror du har ret..Da han hørte ordet ihc blev han helt misfarvet i hovedethmmm, det lyder som om han kender IHC, dermed vil han ikke røre det.jeg ville spørge en anden installatør. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret January 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Ville jeg gerne men elektrikkeren ligger fast. Det er et typehus firma jeg arbejder med Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret January 31, 2008 Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 lantronix skrev:Ville jeg gerne men elektrikkeren ligger fast. Det er et typehus firma jeg arbejder meddet virker besynderligt, et typehus firma der ikke laver IHC, og el firmaet gør heller ikke. tag fat i installatøren og spørg igen, sig til han du har snakket med andre, og de siger det ikke er noget i vejen for det.:silly: må man spørge hvem typehus firmaet er? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret January 31, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Ja det må du da.. det er fm søkjærdet er derfor jeg spør herinde om nogen vil se mine hustegninger for at give mig noget modspil til ham Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 31, 2008 Rapporter Share Besvaret January 31, 2008 Du kan jo evt. sige til ham at hvis det er fordi han ikke kan finde ud af at programmere det, så skal han bare trække kabler og montere, så kan du jo selv programmere det, og evt. få hjælp herinde ;)Men ved godt at typehus firmaer er stædige :s Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Per Andresen Besvaret February 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 3, 2008 HejsaJeg har beslutet mig for at presse ihc i gennem Først en gang på lampe udtagene. men på et senere tidspunkt vil jeg have nogle stik kontakter med ihc også. Så spørgsmålet kan jeg blande wireless med trådet ?Eller skal jeg opbygge 2 systemer ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 uden tvivl, så fortråd alt der kan fortrådes.det er bedste løsning i længden. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret February 4, 2008 Rapporter Share Besvaret February 4, 2008 De fleste der kender IHC og LK ordentligt, foretrækker at fortråde så meget som muligt. Men hvis der er noget du ikke kan komme til at fortråde, så kan du godt benytte et par wireless moduler.Når du kobler wireless komponenterne op til controlleren, så kan den styres som alt andet IHC.(Bruger selv et par trådløse komponenter, og resten er fortrådet) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts