Claus Hemdrup Skrevet February 22, 2010 Rapporter Share Skrevet February 22, 2010 Kan man lave variabler som er tilgængelige (synlig) på tværs af kodeblokke? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Chris Frost Besvaret February 22, 2010 Rapporter Share Besvaret February 22, 2010 Kan du ikke lave det via ind- og udgange? Du kan jo forbinde ind- og udgange i selve programmet... Eller var det ikke noget i den retning du efter spurgte?Som eksempel har jeg lavet en funktions blok, der styrer central støvsugeren, der sætter en udgang når støvsugeren tændes. Den aktiverer så en indgang på diverse funktions blokke til trykene. Sådan at når man støvsuger lyser dioderne i trykene. Og trykker man på en af knapperne, pauser (stopper) støvsugeren, og dioderne blinker. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Hemdrup Besvaret February 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 23, 2010 Vil det ikke kræve at man har en ind-/udgang ledig?Kan man lave en fiktiv eller virtuel enhed? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Kenth Jensen Besvaret February 23, 2010 Rapporter Share Besvaret February 23, 2010 hemdrup skrev:Vil det ikke kræve at man har en ind-/udgang ledig?Kan man lave en fiktiv eller virtuel enhed?Det er ikke fysiske ind og udgange Chris mener.På selve funktionsblokkene kan man tilføje lige så mange ind og udgang som man har lyst til. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Chris Frost Besvaret February 23, 2010 Rapporter Share Besvaret February 23, 2010 Jep som Kenth siger så kan du lave alle dem du vil og også forbinde den, rent programessigt. Er mere overskueligt en at lave en kæmpe funktions blok der styrer hele huset ;-) Husk dog at navngive alle ind- og udgange i dine funktions blokke så du præcis ved hvad de bruges til... Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Hemdrup Besvaret February 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret February 23, 2010 Det vil altså sige at hvis man eksempelvis i en (ny) kodeblok vil bruge 'det valgte scenarie' fra 'scenarie-blokken', skal jeg tilrette dette i begge blokke. Jeg kan altså ikke tilgå en variabel (eksempelvis 'det valgte scenarie' fra 'scenarie-blokken') fra min kodeblok. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 23, 2010 Rapporter Share Besvaret February 23, 2010 Nu er det vist ved at blive lige "virituelt" nok.Måske du skulle komme med et lidt mere konkret eksempel på hvad det er du specifikt ønsker, og evt vedhæfte program stumpen, tegninger eller funktionsdiagram/beskrivelse du arbejder med. Så er jeg sikker på du får mere kvalificerede løsningsforslag, istedet for forslag som man kan også dit og dat. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Claus Hemdrup
Kan man lave variabler som er tilgængelige (synlig) på tværs af kodeblokke?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts