Otto Haue Skrevet February 16, 2010 Rapporter Share Skrevet February 16, 2010 Hejsa, Kan jeg koble 2 pir sammen på samme indgang ?Hvis ja skal jeg så koble dem serielt eller parallelt ?Koblingen skal ske ude ved pir og ikke i tavlen.Mvh Otto Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret February 17, 2010 Rapporter Share Besvaret February 17, 2010 Ja det vil jeg mene. Man kan ihverttilfælde med de almindelige FUGA og OPUS PIR, så hvorfor ikke også med alarm PIR. Der står godt nok ikke noget om det i databladet:http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=120B1261Der er ikke nogen forskel på om du kobler dem sammem (parrelt) ved PIR´ eller i tavlen. Gør hvad der passer bedst i situationen. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Morten1354922249 Besvaret February 17, 2010 Rapporter Share Besvaret February 17, 2010 lars-jacobsen skrev:Ja det vil jeg mene. Man kan ihverttilfælde med de almindelige FUGA og OPUS PIR, så hvorfor ikke også med alarm PIR. Der står godt nok ikke noget om det i databladet:http://www1.lk.dk/servlet/GenereringMainContext?LKnummer=120B1261Der er ikke nogen forskel på om du kobler dem sammem (parrelt) ved PIR´ eller i tavlen. Gør hvad der passer bedst i situationen.Alarm pir skal sidde i serie på samme input. Hvis du montere dem parallelt så skal begge være trigget før status på indgangen ændres. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Claus Frederiksen Besvaret February 17, 2010 Rapporter Share Besvaret February 17, 2010 Du kan godt koble 2 alarm PIR sammen. Vær opmærksom på at en alarm pir bryder signalet, når den detekterer noget, i modsætning til lysstyrings PIR som slutte signalet. Dvs, for at du kan få det til at virke, skal du koble dem i serie.Altså klemme 1 (0V) kører du parallelt fra PIR til PIR og tilkobler den en 0V klemme i din tavle (typisk på backupmodul).Klemme 2 (+12V) kører du parallelt fra PIR til PIR og tilkobler en +12V klemmen i din tavle på backupmodulet.Klemme 10 og klemme 14(kun hvis det er den første enhed paa sabotagestrengen) på PIR 1 luser du over i OV klemme 1.Fra klemme 11 på PIR 1 kører du til klemme 10 på PIR 2. Fra klemme 11 på PIR 2 kører til indgang.Ligesådan på sabotagekredsen, kører du fra klemme 15 på PIR 1 til klemme 14 på PIR 2, og fra klemme 15 på PIR 2 til en indgang eller videre ud i sabotagekredsen.OK? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Otto Haue
Hejsa, Kan jeg koble 2 pir sammen på samme indgang ?Hvis ja skal jeg så koble dem serielt eller parallelt ?Koblingen skal ske ude ved pir og ikke i tavlen.Mvh Otto
Link til kommentar
Del på andre sites
3 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts