Hop til indhold
  • 0

AV Modulator

Michael Hoe
 Share

Spørgsmål

Jeg kan godt se at der tidligere har været et par diskussioner herinde.... men findes der virkelig ikke noget brugbart alternativ til LK's dyre AV Modulator? I mit tilfælde har jeg 3 indkomne signaler: Parabol (Receiver med egen Modulator), Profiber, DVD.Kunne man i princippet ikke købe to af dissehttp://sat-com.dk/modulator-55/modulator-ll-182.htmlTil henholdsvis DVD og Profiber signalet. - Køre det hele i en 3 vejs splitter med ét coax kabel over i LK's Antennemodul?Mvh Michael

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Mhoe skrev:

Jeg kan godt se at der tidligere har været et par diskussioner herinde.... men findes der virkelig ikke noget brugbart alternativ til LK's dyre AV Modulator? I mit tilfælde har jeg 3 indkomne signaler: Parabol (Receiver med egen Modulator), Profiber, DVD.Kunne man i princippet ikke købe to af dissehttp://sat-com.dk/modulator-55/modulator-ll-182.htmlTil henholdsvis DVD og Profiber signalet. - Køre det hele i en 3 vejs splitter med ét coax kabel over i LK's Antennemodul?Mvh Michael
Hvis du kan leve med kvaliteten, så kan du godt bruge den modulator, men det kommer til at ligne lort. Derudover skal du jo bevæge dig ud af sofaen for at skifte program etc. Så kommer problemt med at blive enige om hvilken kanal man skal se fra parabolen. Jeg selv (som mit navn indikerer) gået Mediecenter vejen. Har en central TV server. Her går antenne og parabolsignal ind i nogen TV tunere. Ved de enkelt fjernsyn har jeg så en lille PC der henter TV signalet, via IHC Net. Det fungerer, og er helt uden kvalitetstab, da det er digitalt. Men det kræver at du er teknisk orienteret og kan håndtere en PCHvis det er noget du vil overveje, kan jeg godt beskrive teknikken bag.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ano skrev:

Hej, det du McenterFreak skriver vil jeg meget gerne høre mere om - specielt hardware mærke mv. og programmer og hvordan du har strikket dit setup sammen.På forhånd takAno
Server:En hvilken som helst nyere PC med det nødvendige antal PCI slots. Det er mest praktisk at den står tændt døgnet rundt, så den skal helst være strømbesparendeWindows 7. DVBViewer Recording Service (kan hentes gratis, men det kræver man har installeret DVBViewer som koster 15 euro her) De rigtige tunere. Det afhænger af hvilket signal man ønsker at distribuere. Der kan kun håndteres DVB signaler, dvs. Parabol, DVB-T og Digital kabelGigabit netværkskortKlienter:Zotac IONITX med indbygget nVidia grafikkort og Gigabit netkort Et passende kabinet (man kan også bruge en af de der små Asus, men man skal sikre sig at grafikkortet er nVidia og kan HD)Windows 7DVBViewer (se server)TV der kan tilsluttes klienten, helst via HDMISå installerer man DVBViewer Recording Service på serveren. Den konfigureres til at dele TV tunerene ud, via IP.DVBViewer installeres på klienterne og konfigureres til at hente TV signalerne fra Serveren via IP.Så kan man se/optag/pause fra klienten. Der kan skiftes kanaler. Man kan vælge om optagelserne skal placeres lokalt eller på TV serveren. Sættes der flere kort i, kan man se forskellige kanaler på den enkelte klient, og man kan se et program mens man optager et andetHvis man skal bruge flere Tunere med betalingskort, så bruger man SmartWii til at dele betalingskortet udJeg bruger så også TV serveren som fil og printserver, meget praktisk!Skriv hvis der er noget der skal uddybes
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

claus82 skrev:

Hej McenterfreakKræves der en tuner i serveren per klient, eller kan flere klienter dele samme tuner (også hvis man vil se forskellige programmer på klienterne)?
Tuneren er til fri afbenyttelse, og kan også bruges af flere på en gang, hvis kanalen man ønsker at se ligger på samme MUX/Transponder. DVS. at hvis man bruger DVB-T og der er tre der vil se DR1, TV2 eller DR2 samtidigt, så er en tuner nok, da de ligger i samme MUX, men vil en se DR HD, så er det i en anden MUX, og så skal der et ekstra kort til
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Mhoe skrev:

Det lyder jo som et rigtigt godt alternativ til LK''s modulator. Hvad med fjernbetjeningerne - hvad gør du her?Hvis jeg nu også gerne vil have et DVD signal ud - er der slet ikke nogen muligheder her? - eks. sætte en DVD på i stuen og se den i soveværelset?Mvh Michael
Man kan ikke afspille DVDer direkete fra serveren, men man kan rippe dem til serveren og så afspille dem fra serveren. Jeg har derudover Blu Ray drev på den klient der står i vores stue. Her har jeg bygget klienten ind i et TV møbel. se vedhæftede Mine fjenbetjeninger er Microsoft MediaCenter kompatible. De følger med når man køber f.eks. Hauppauge MCE TV tunere. Der er desuden plugins til forskellige andre fjernbetjeninger
Link til kommentar
Del på andre sites