Asger Garde Skrevet January 26, 2010 Rapporter Share Skrevet January 26, 2010 HeyJeg er ret ny ihc-bruger og kan kun tilknytte enkelte udtag til stikkontakter.Jeg skal enten have at vide (1) hvordan man importerer nogle af de tilgængelige funktioner (.vis-filer) ind i sit hovedprogram, eller (2)emaile min .vis-fil til en person der kan programmer nogle enkelte scenarier/funktioner til mig, på timebetaling.Er der nogle bud?kh asger Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 26, 2010 Rapporter Share Besvaret January 26, 2010 Jeg er desværre ikke helt med på hvad du mener med følgende "kan kun tilknytte enkelte udtag til stikkontakter."Kan du ikke uddybe lidt mere hvad du mener.Vil godt lige være helt sikker på, hvad du forstår med udtag og stikkontakter? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Asger Garde Besvaret January 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 Det betyder bare at jeg har en meget lille teknisk forståelse med ihc, men jeg kan dog tilknytte lampeudtag og udtag til afbrydere, så jeg kan styre lyset fra de passende steder.Men jeg er lidt blank hvad angår programmering af scenarier, og skumring/ure, etc., så derfor ville jeg enten 1) forsøge at downloade nogle af de delprogrammer der ligger på på foraet, eller 2) blot betale mig fra at nogle kan programmere det. Jeg antager at der må sidde nogen man kunne sende sin vis-fil til, sammen med en beskrivelse af hvad det skal kunne.Jeg tror nemlig måske det er lidt for langhåret for mig at kaste mig ud i programmering, ift. hvad det vil koste at få det lavet ude i byen,kh Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 27, 2010 Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 Hvis du kan forklare hvad det er du skal have ændret, kan jeg da godt prøve at se om jeg kan ændre det for dig i din projekt fil.Det er nu ellers også meget sjovt selv at sætte sig ind i hvordan IHC virker, så du selv kan ændre tingene fremover, men man kan hurtigt bruge en hel del tid på at forstå det 100 procent Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 27, 2010 Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 Du kan jo evt. vedhæfte din projekt fil (x.vis) herinde i forummet, eller sende den til mig på kenth@teamdigital.dk så skal jeg prøve at kigge på det senere idag Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Asger Garde Besvaret January 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 jeg skriver lige lidt ved lejlighed om hvad jeg kunne tænke mig. Måske kan jeg hyre dig nogle timer?Kan du forklare hvordan man importerer andre x.vis filer i sit projekt?kh Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 27, 2010 Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 Så vidt jeg ved, kan man ikke importere andre projekter ind i ens eget projekt.Men hvis du åbner en andens projekt fil som indeholder nogle funktionsblokke du gerne selv vil bruge, kan du markere blokken og trykke "Bibliotek -> Gem funktionsblok" derefter vælge et sted hvor du vil gemme den på din PC.Når du så senere har åbnet din egen projekt fil, kan du indsætte denne funktionsblok, eller en af de andre færdige funktionsblokke som LK har lavet Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Asger Garde Besvaret January 27, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 27, 2010 ah, tak, det var det jeg mentevender tilbage ;o)kh Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret January 30, 2010 Rapporter Share Besvaret January 30, 2010 KenthDu skal godt nok have karma for at hjælpe til!Du er en ildsjæl! Keep up the good work!Tak på alles vegne Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 30, 2010 Rapporter Share Besvaret January 30, 2010 McenterFreak skrev:KenthDu skal godt nok have karma for at hjælpe til!Du er en ildsjæl! Keep up the good work!Tak på alles vegneMange tak for de pæne ord Jeg synes bare det er sjovt at rode med, lidt som at lege med Lego da man var dreng.Og nu er der snart ikke mere jeg kan ændre på i min egen installation Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts