Hop til indhold
  • 0

Søgefunktion inde i en funktionsblok

Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

HejHvis jeg nu har en kæmpe stor og kompliceret funktionsblok, som er anden person har lavet, findes der så en smart metode at finde de steder hvor eksempelvis en udgang sættes til on eller off, uden at skal sidde og åbne samtlige underprogrammer osv.Eller andre tricks så man slipper for en masse manuelt leden rundt.Mangler noget "Hop til modsat link" agtigt noget :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

kmadsen skrev:

jeg har samme spørgsmål/ ligende problem, det jeg normal gør, er at efter f.eks. en udgang laver en masse --------------- så er det nemt at finde det i programmet, men du skal selvfølgelig have alle under programmerne åbne, for at se det
Det er jeg med på.Men sidder netop med en projektfil fra nogle venner, hvor de klager over at udendørs lyset slukker nogle gange af sig selv, og det er en kæmpe stor og indviklet funktionsblok der styrer det, med både PIR og timere og en masse andet stads.Der kunne det være rigtig fedt at kunne søge automatisk efter alle de steder hvor funktionsblokken sætter udgangen til Off.Synes nu også jeg har manglet den funktion en del gange før
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

kmadsen skrev:

hvis det er du gerne vil have hjælp, hjælper jeg gerne hvis jeg kan, jeg er selv go til at lave store og indvirklede funktions blokke :-))hilsen kenneth
Mange tak for tilbuddet, men har nu manuelt fundet alle de steder hvor udgangen ændres.Tænkte bare at det var uderligt at der ikke var en smartere måde.Har efterfølgende fundet ud af at åbne ibf filen i notepad, det er en xml fil, og på en bøvlet måde finde alle stederne, men det er bestemt ikke nogen let og brugervenlig metode.
Link til kommentar
Del på andre sites