Andy Nielsen Skrevet January 10, 2010 Rapporter Share Skrevet January 10, 2010 Min kæresyntes at jeg bruger for meget tid i teknikrummet og for lidt i haven :whistle:Men jeg vil da osse lige vise hvordan min tavle ser ud PT. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret January 10, 2010 Rapporter Share Besvaret January 10, 2010 Det ser godt nok vildt ud :woohoo: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Martin Abildgaard Besvaret January 10, 2010 Rapporter Share Besvaret January 10, 2010 Ser spændende ud... Hvad er det for et print du har under batterierne i 3. tavle? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andy Nielsen Besvaret January 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 abildg skrev:Ser spændende ud... Hvad er det for et print du har under batterierne i 3. tavle?Det er sådan en her:En røgventilations central fra Wintech.Den varetager røgalarm-delen og på sigt skal den styre mine 8 velluxér.Den ligger klasser over LK´s egen som jeg har liggende i en papkasse i vinduet nu Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ABO Besvaret January 11, 2010 Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Hej AndyMåske en anelse "overkill"...Har du et forsamlingshus i din bolig?Åbner vinduerne også ved alarm når det er skybrud? For det kan vi jo godt forvente meget mere af i disse klimatider. ABO Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andy Nielsen Besvaret January 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 ABO skrev:Hej AndyMåske en anelse "overkill"...Har du et forsamlingshus i din bolig?Åbner vinduerne også ved alarm når det er skybrud? For det kan vi jo godt forvente meget mere af i disse klimatider. ABOHej ABOTænkte nok du ville reagere på den Overkill & overkill... Nej vi har ikke et forsamlingshus, men en almindelig villa på 400kvm :dry: Nej den åbner kun ved røgdetektion i bygningen. Hvad skulle den åbne ved skybrud for?Derudover har prisen osse lidt indvirkning.Print til 2-1-1-E central 1.402,00 DKK vejl+ 2 batterierBatteri 12V DC 1,2A 131,00 DDK vejl.Altså en vejl pris på komplet tavlegrej til røgalarm med 72timers batteri backup til 1700,-For slet ikke at snakke om detektorprisOptisk Røgmelder ECO 1003 622,00 DKKHva tager I for jeres? :dry: Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ABO Besvaret January 11, 2010 Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Hej AndyHvis det nu er skybrud og der kommer røg...Får du så et vådt gulv?I Sverige har man krav om sprinkler anlæg. ABO Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andy Nielsen Besvaret January 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Nu må du hjælpe mig lidt; hvordan dælen skulle der ved skybrud/regnvejr kunne opstå røg i mit hus, som mine optiske røgdetektore så skulle aktives ved???Nu arbejder jeg med brandventilation hver dag og jeg har til stadighed ikke oplevet at en central er udløst pga skybrud.Men syntes ikke du fik fundet nogle vejl priser på LK røg-stumper? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ABO Besvaret January 11, 2010 Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Hej AndySom jeg prøvede at skrive er det selvfølgelig ikke årsagen til detekteringen men derimod et muligt "sikkerheds brist" hvis du anvender Veluxvinduerne til udluftningen. Er det ikke rigtigt forstået at disse er spærret for udkørsel under regnvejr?(for det hænder jo ganske ofte i DK)Når jeg skrev "overkill" var det kun henført til din "røgventilation". Men man skal da klart have et sådan anlæg når man laver dette til daglig :---))ABO Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Andy Nielsen Besvaret January 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Arhhh nu er jeg med.Man kan selv bestemme om de skal køre som røgventilation eller som komfortventilation, eller begge dele. Og hjemme ved mig har jeg ikke nogen vind og regn central tilsluttet, da det kun var forberedt til velluxérne..... så PT er det kun røgalarm delen jeg bruger.PS Hvis jeg gætter på dit avatar billede refererer til dit mellemnavn og at du til daglig sidder eller har siddet på LK support. Vil det så være nogenlunde rigtigt? I så fald vil jeg gerne takke for de mange mange gange du har lagt øre til mine :woohoo: problemer Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
ABO Besvaret January 11, 2010 Rapporter Share Besvaret January 11, 2010 Hej AndyDu har helt ret der. Jeg har været hos LK i 6 år nu og det var da også mig der stod for LK's gamle forum.Men mellem dig og mig så siger vi det ikke til nogen her...Dette forum er ren fritid for mig og prøver bare at rette samtalerne lidt ind når jeg kan se pointen i det.ABO Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts