Hop til indhold
  • 0

Softstart med scenarier fra 30 % til 100%

Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

HejJeg vil gerne lave mit lys i badeværelset så hvis jeg trykker på en bestemt knap, tænder den øjeblikkeligt lyset på 30 % og derefter skruer op til 100 % gradvist over de næste 5 minutterJeg bruger wireless dimmere.Har selv fundet en måde jeg regner med vil virke, men vil lige høre eksperterne om det er den korrekte og mest simple måde at lave det på, eller om der er nogle tricks.Jeg regner med at så snart der bliver trykket, skal den fremkalde et scenarie hvor linket er defineret til 30% og en rampetid på 1 sekund.Efter to sekunder skal der fremkaldes et scenarie hvor linket er defineret til 100% og en rampetid på 5 minutter.Er det den rigtige måde at lave det på, man bliver vel nødt til at have lidt forsinkelse på det andet scenarie link, så de begge to ikke ligger tidsmæssigt lige oven i hinanden, right?På forhånd tak for input

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

ABO skrev:

Hej Kenth"Tænd/reguler op" og "Sluk/reguler ned", er "stadig" vist i softwaren da denne har sin berettigelse i Serviceview. I princippet kan disse stadig benyttes til lysdæmpningen (som de gjorde før). Men hvis flere ting skal følges ad synkront er scenarieregulering et must. Tidligere lå "intelligensen" ude i dimmerne (derfor valgte man tidligere 1 eller 2-tast produkter). Idag ligger der så kun 2-tast produktet og "reguleringsretningen" ved touch er ene og alene styret af 1.2.03.d . Dette har nogle ubetingede fordele da man ved hvilken vej der reguleres næste gang. Det er desuden også den nemmeste måde at regulere dimmerne på og vha. 1.2.03.d fåes en software styret "lysindikering"(intet delay). Og når status for lysindikering bliver sendt fra produkt efter 5 sek. bliver en evt. fejlvisning overskrevet (har aldrig set det).ABO
OK, mange tak for info, så har jeg da efterhånden forstået 100% hvordan sådan en bandit virker :cheer:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

kenth skrev:

Angående styring af wireless dimmere, lad os nu sige jeg har en dimmer som er styret af FB 1.2.03d. Brugeren har reguleret lampen til eksempelvis 47% lysstyrke.Hvis jeg så vil lave en ringeklokke funktion i en ny FB, der blinker 3 gange med lyset, hvorefter lampen skal tilbage på de 47%.Hvordan gør man det, er det noget med at man skal gemme scenariet først i den nye FB, inden man blinker med lyset, eller hvordan kan man komme tilbage til den oprindelige (ukendte) værdi når man er færdig med at blinke?
Nogen der kan svare på ovenstående?På forhånd tak ;)
Link til kommentar
Del på andre sites