Hop til indhold
  • 0

Hvordan virker Wireless sendere

Kenth Jensen
 Share

Spørgsmål

Godt nytårNogle der ved hvordan wireless sendere virker, såsom et batteri tryk og specielt Wireless for indbygning Input 1-4 kanal http://www.elvvs.dk/pdffiles/articles/1092000143.pdfTænker på om enheden sender kontinuerligt så længe knappen holdes inde, eller om den kun sender en besked når knappen trykkes ned, og endnu en besked når knappen slippes igen.Overvejer nemlig at lave noget sjov med sådan en Wireless for indbygning Input 1-4 kanal, bl.a. at kombinere den med mine eksisterende udendørs ikke-IHC bevægelses sensorer, men hvis sensoren nu er tændt eksempelvis 5 minutter, ønsker jeg jo ikke senderen skal stå og sende 5 minutter i træk, så bliver batteriet nok hurtigt fladt.Men hvis den kun sender i det knappen trykkes ned og i det den slippes igen, giver det ingen problemer.

Link til kommentar
Del på andre sites

11 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Hej KenthSignalet er et "følgesignal" og kan sammenlignes med eksempelvis et batteritryk. Den eneste forskel er at kontakterne er potentialfrie (lukket kredsløb uden mulighed for tilkobling af udefrakommende spænding). Det er jo ganske brugbart til nogle opgaver, men desværre ikke lige din.Godt nytår :---)ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ABO skrev:

Hej KenthSignalet er et "følgesignal" og kan sammenlignes med eksempelvis et batteritrykABO
Øhh, hvad mener du med et "følgesignal"Jeg regnede også med at det er præcis samme elektronik der sidder i sådan et Wireless for indbygning Input 1-4 kanal som i et batteri tryk, problemet er bare at jeg ikke ved hvordan nogle af delene virker i praksis angående hvornår de sender til controlleren.Så i virkeligheden er jeg ikke blevet ret meget klogere end før :) Jeg regner med at bevægelses sensoren skal trække et 230 volts relæ, som styrer denne wireless indbygnings dims, men hvis det er sådan at wireless dimsen sender så længe der er forbindelse mellem de to ledninger, kunne det måske være en idé at lave noget elektronik så relæet kun trækker det første sekund
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej KenthJeg kan sagtens følge dig i din ide. Det ville være ganske smart hvis produktet kunne afsende et signal for høj og lav. Dette kunne ske med en forskellighed i pulslængden så man kunne spore om input var on eller off. Desværre er signalleringen stående (følg) på alle nuværende inputs og de vil derfor naturligvis blive drænet for batteri.ABO

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Nå, det er der da heldigvis råd for, så må bevægelses detektoren bare trække en 12 volts strømforsyning og noget elektronik der får et relæ til at trække i et kort øjeblik, dette relæ kan så forbindes til en indgang på wireless senderen, jeg har nemlig kun brug for en enkelt puls når en bevægelse registreres.Mange tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites