Anders1354922265 Skrevet December 22, 2009 Rapporter Share Skrevet December 22, 2009 Hej.. er der nogen der kender en måde hvorpå man kan ændre controllerens IP hvis man ikke kan finde sin CD mere? Håber nogen kan hjælpe så jeg ikke behøver sidde med USB kabel i hver gang der skal leges ;-) Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 23, 2009 Rapporter Share Besvaret December 23, 2009 CD´n skal du ikke bruge, men du skal have USB kablet på hvis du ikke kender IP´n.Når du så har fat i controlleren med USB kan du give tillade admin ændringer/rettigheder til LAN forbindelser, hvorefter du burde kunne ændre IP´n denne vej. Men husk at PC og controlleren skal være på samme net, ellers hjælper det jo ikke. Der kan ikke gives disse retigheder til WAN/Internet forbindelser. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Anders1354922265 Besvaret December 23, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 23, 2009 Jeg har fint fat i min controller via USB.. men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre IP ?Er det via IHC visual jeg kan gøre det.. (evt. hvilket punkt?) PC og controller sidder på samme net, men da controller pr. default har 192.168.xx.xx kan jeg ikke få fat i den da mit net kører 10.0.xx.xx :-(MVHAnders Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 McenterFreak Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 -bagger- skrev:Jeg har fint fat i min controller via USB.. men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre IP ?Er det via IHC visual jeg kan gøre det.. (evt. hvilket punkt?) PC og controller sidder på samme net, men da controller pr. default har 192.168.xx.xx kan jeg ikke få fat i den da mit net kører 10.0.xx.xx :-(MVHAndersFørst vil jeg sige: at køre 10.0.xx er jo fint, men hvorfor?Næsten alt udstyr tror i dag at det er 192.168.xxNår du har fundet forsiden at din controller via USB, skal du vælge IHC administrator, Netværk og her indtaste IP, Web port, undernetmaske og Gateway Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Allan Nissen Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 -bagger- skrev:Jeg har fint fat i min controller via USB.. men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre IP ?Er det via IHC visual jeg kan gøre det.. (evt. hvilket punkt?) PC og controller sidder på samme net, men da controller pr. default har 192.168.xx.xx kan jeg ikke få fat i den da mit net kører 10.0.xx.xx :-(MVHAndersTryk Start - Alle Programmer - LK IHC Control og vælg "LK IHC Controller - USB". Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret December 24, 2009 Rapporter Share Besvaret December 24, 2009 -bagger- skrev:Jeg har fint fat i min controller via USB.. men jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan ændre IP ?Er det via IHC visual jeg kan gøre det.. (evt. hvilket punkt?) PC og controller sidder på samme net, men da controller pr. default har 192.168.xx.xx kan jeg ikke få fat i den da mit net kører 10.0.xx.xx :-(MVHAndersDine PC og Controller er så faktisk ikke på samme net rent IP mæssigt og trafik/data skal så routes mellem dem. De er godt nok koblet sammen på samme fysiske net (samme kabel/switch), men hænger altså ikke samme rent logisk. Man kan nemlig godt køre flere IP net på samme kabel samtidig.Hvis du gør som Allan og McenterFreak siger - logger ind via din USB forbindelse skulle du kunne ændre IP´n. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Anders1354922265 Besvaret December 27, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 27, 2009 Jeg kører 10.0.x.x da jeg havde en del problemer med et par andre produkter der kørte i kage når de kørte 192.168.x.x som jeg ikke ser på 10.0.x.x.. sært ja...Anyway.. fik da hul igennem nu på netværk og fik ændre IPen.. så nu er det bare verdensklasse :-D TAK FOR HJÆLPEN alle sammen!! Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Anders1354922265
Hej.. er der nogen der kender en måde hvorpå man kan ændre controllerens IP hvis man ikke kan finde sin CD mere? Håber nogen kan hjælpe så jeg ikke behøver sidde med USB kabel i hver gang der skal leges ;-)
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts