Peter Hviid-Christensen Skrevet December 18, 2009 Rapporter Share Skrevet December 18, 2009 Kære alleJeg vil meget gerne have LED til at vise forskellige indikationer af at lys er tændt, men kan ikke få det til at virke!?Eksempel : Jeg ønsker at se LED tænde på 6 tryk i vores soveværelse, når lyset aktiveres i et af børne vær. så det er til at se, at lyset er blevet tændt! Jeg har trukket kabler fra controller output til input på outp24 V, og kører derfra spænding til 6 trykkets LED. Problemet er, at hvis jeg trækker outputtet fra funktionsblokken over på LED på installationen i Visual, lyser LED blot op kortvarigt (når der trykkes på trykket) => SPØRGSMÅL, hvordan får jeg LED til at lyse konstant, ligeså længe der er tændt for lyset på børneværelset ??MANGE tak for hjælpen på forhånd !Peter Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Allan Nissen Besvaret December 18, 2009 Rapporter Share Besvaret December 18, 2009 Når du siger at LED kun lyser kortvarigt op når der bliver trykket på knapppen, tyder det på du har forbundet LED'en til dit tryk i programmet og ikke til udgang for lys.Jeg tvivler i hvert fald på du har forbundet den til den rigtige udgang på funktionsblokken.Prøv at uploade dit program.Et forslag: Der findes en OR blok, som du kan bruge hvis du vil overvåge flere udgange. Så kan dioden lyse hvis enten den ene eller den anden udgang er tændt. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret December 22, 2009 Rapporter Share Besvaret December 22, 2009 Har du husket at koble 24V til på begge de 2 steder på Output24V modulet ?Den ene 24V tilgang er den modulet selv bruger og den anden 24V tilgang betegnes SELV forsyning og er den 24V spænding modulet kobler videre på sine udgange. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts