Hop til indhold
  • 0

Pir med skumring/bevægelse samt styr af cirk. pump

Lars BK
 Share

Spørgsmål

Hej.Jeg har hus med lang streng til gæste wc. Derfor er der opsat cirkulations pumpe.Der er pir på wc. Den bruges sammen med FB 1403B Samt FB 1101Dtil tryk. Jeg kan slukke lys med tryk og det tænder hvis skumring føler at det er mørkt.Jeg har koplet FB 5 02 på pir oveni for styr af pumpen.Problemet.Når det er lyst tænder Pir ikke for lys = OK men heller ikke for cirkulation?? Er det muligt at der er en smart løsning på dette så den tænder alligevel . Måske også et start og sluk tid så den ikke kan starte mellem dette tidspunkt.Håber på hjælp fra en " Langhåret" ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

FB 5.02 er helt fin for styring af din pumpe. Træk PIR Tilstedeværelses indikering ind på Indgang for PIR og Udgang for pumpe over på den rigtige udgang.På nogle PIR med indbygget skumringsrelæ kan man lave en indstilling for om Tilstedeværelses indikeringen altid skal være aktiv eller kun når det er mørkt. Det gøres fysisk på PIR sensoren og bør indstilles til altid at være aktiv.I det her tilfælde behøver du ikke 1.4.03.B. På 1.1.01.d kan du trække PIR sensoren over på Tænd med timer. Det giver samme resultat. Bare for at du ikke fylder dit projekt op med alt for mange blokke.Edit: hvis du vil have skumrings relæ til at styre om lyset skal tænde automatisk skal du stadig bruge 1.4.03.b. Så kan du til gengæld sløfje 1.1.01.d og trække dit tryk over på Kip med timer på 1.4.03.b.Ja, der er mange måder at gøre det på ;)

Link til kommentar
Del på andre sites