Hop til indhold
  • 0

Gen-aktivering af pir

Troels Vesterled
 Share

Spørgsmål

Hej,Jeg har netop overtaget mit nye hus med IHC som kun grundliggende er sat op som jeg ønsker. Jeg har et problem med alle mine pir'ere. De tænder fint lyset når der detekteres bevægelse - så langt så godt, men når den fastsatte timeout nåes eks. 2 min. går lyset ud - dette selvom der i perioden har været bevægelse i rummet konstant. Endvidere vil lyset ikke genaktivere ved bevægelse før efter nogle sekunder. Nogle gange skal man "flagre med arme og ben" :-) i 10 sek. andre gange 60 sek...før lyset vil tænde igen via pir.1) Kan pir ikke sættes op så den hele tiden nulstiller timeout tæller hvis der er bevægelse i rummet? og således reelt ikke går ud før der ikke hat været bevægelse i rummet i den fastsatte tid?2) Er der en re-aktiverings timeout der kanstilles således at hvis man virkelig sidder musse stille i rummet at man blot skal "blinke" en enkelte gang til sin pir :-) og så er der gang i lyset igen?På forhånd tak til en af jer IHC experter...-)MvhIHC-nybegynderenTroels

Link til kommentar
Del på andre sites

10 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Det bedste svar jeg kan give, er at du lærer at programmerer i IHC, lave dine egne funktionsblokke. Det vil du få mest ud af..Du laver en timer, som resettes hver gang pir detekterer noget.. Kan sagtens laves..Har lige lavet IHC herhjemme og har sat en pir ved hver dør, så alt kører automatisk..Men en RIGTIG god ting, hvis man vil bruge IHC til noget seriøst, er altså at lære at programmerer deri.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
Gæst IBISystem.dk

Husk at 507N0304 har en sikker detektion, der betyder at den holder indgangen on selvom at timere løber ud også slukker lyset :-(Jeg er gået over til at bruge timestamps i min programer, da der ligeledes er et problem i V2 med mange timere i store installationer.For mange timere = controller bliver ustabil og skal genstartes igen - I V1 fik man da i det mindste en besked om at projektet indeholdt for mange timere eller Husk værdi ved strømsvigt....Med venlig hilsenAllan GøndahlIHC KonsulentIBISystem.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej IgenTak for input....jeg har nu brugt blok 1.4.03 som foreslået og dette med et meget bedre resultat end før. Nu holder den bedre lyset tændt og genaktiveres hurtigere. Når det ikke er perfekt endnu skyldes det følgende.Hvis man bevæger sig konstant i rummet og pir dermed reelt hele tiden aktiveres på input så går den faktisk alligevel ud og slukker lyset og hvis der fortsat er bevægelse i rummet så tænder den ikke igen straks selvom indstilling i blok for "timer for spærring af tænd på pir efter sluk" er sat til 00:00:00,100 (har også prøvet med 00:00:00,000). Hvis man blot holder 2 sek. pause (så pir slet ikke aktiveres på input)så aktiveres den igen og lyset tænder - men det kræver 2 sek. "musse stille".Hvis man i rummet blot engang i mellem er stille i 2 sek så kan pir følge med og så holdes lysets tændt som ønsket. Det virker således for mig som om at når man "stresser" pir'en med bevægelse så kan den ikke følge med til at styre gen-aktivering af tænd før der har været 2 sek ro i rummet?Alle de pir jeg har fået monteret er model 507DN311 24vHåber igen at nogen har en god ide til til hvad jeg kan prøve. Det er lidt træls at det ikke virker optimalt.God weekend

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg havde samme problem med mine PIR, jeg brugte skumrinsreleet i min pir sensor...Det var problemet, efter at jeg skiftede til at bruge et udendørs skumringrele var der ingen problemer.Ved at stoppe timeren hver gang at PIR sensoren går on, ja så virker det faktisk superogså når jeg bruger den indbyggede Skumrings funktionse evt. den vedhæftede FB [file name=1_lampe_m.zip size=3196]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/1_lampe_m.zip[/file]

1_lampe_m.zip

Link til kommentar
Del på andre sites