Hop til indhold
  • 0

Hjælp til Lampeudtag 80Ø lysdæmper UNI 250

Marianne Misser
 Share

Spørgsmål

Jeg har opsat et "Lampeudtag 80Ø lysdæmper UNI 250" og forbundet den med et wireless batteritryk. Og det virker som det skal, så langt så godt.Nu vil jeg jo så gerne kunne koble det sammen med funktionsblokke i IHC Visual (pt bare for at teste og lege, men med henblik på at lave ikke-hjemme-simulering, sluk-alt osv.), men hvordan gør jeg?Lampeudtaget er nemlig sat på fast fase, dvs. kører jo ikke via controlleren... og hvordan gør jeg så, hvis det overhovedet er muligt??Jeg har indsat følgende i Visual: wireless produkter -> dimmere -> lampeudtag dimmer. Samt et batteritryk, og har også nogenlunde styr på at koble disse sammen. Men hvordan fortæller jeg programmet at det lige præcis er det her lampeudtag som jeg har sat op? Der må være noget jeg har overset...Håber det er til at forstå....

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Nu har jeg linket dem - det var det jeg havde overset :unsure: Hvilken funktionsblok skal jeg vælge? Har kigget lidt på "1.2.05.e., UNI dimmer styret af PIR og tryk" (men jeg har ingen PIR endnu), eller "1.2.03.d Trådløs dimmer 1 og 2 tast betjent"...Jeg vil gerne kunne lave scenarier og sluk-alt på lidt længere sigt, men i første omgang skal jeg lige have mere styr på det grundlæggende, herunder selve dimmer-funktionen og noget tidsstyring.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Det virker nu med FB 1.2.03.d. Fedt.Jeg har leget lidt med et scenarie i 1.1.03.b. Jeg kan godt få det til at virke sådan at når jeg aktiverer et tryk tænder den fx. for en lampe på 50%, tænder udendørslyset og slukker en anden lampe, altsammen samtidig - men hvad skal jeg gøre for at det samme tryk så gør det modsatte når jeg trykker 2. gang?Og er der nogen retningslinjer for, hvilken rækkefølge det er bedst at lave de forskellige funktionsblokke i?

Link til kommentar
Del på andre sites