Hop til indhold
  • 0

hjælp til FB 2.02.f. ønskes

Marianne Misser
 Share

Spørgsmål

Jeg er nye herinde, og håber I vil hjælpe mig.Vi har valgt selv at programmere vores IHC (elektrikeren har lavet tavle mm i sommers), men det driller lidt. Jeg har hentet de nyeste funktionsblokke fra LK.Jeg sidder og forsøger at få funktionsblok 2.02.f til at virke, den skal styre et helt almindeligt udendørs lampeudtag og blot tænde og slukke på de tidspunkter jeg definerer. Jeg er i tvivl om hvilke dele i funktionsblokken der skal være hhv. ON og OFF, bruger både IHC Visual og Serviceview.

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Tak - men blev nu ikke meget klogere, jeg bruger nemlig allerede "udgang for lys(også kontrollys)" og det rigtige sted. Uret er sat på ON, og jeg har sikret mig at controllerens ur går rigtigt.Indgang for manuel KIP af udgang er sat til OFF (skal ændres senere når vi skal have et tryk koblet på, men indtil videres skal lyset altså bare styres af uret).Hvad menes der forresten med "inital" værdi?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

mijanne skrev:

Hvad menes der forresten med "inital" værdi?
Det er det controllen bruger som start/grund/basisindstilling. Du kan jo ændre på tider og lign. parametre online, men det kan være det kun er som en undtagelse. Og så vender programmet tilbage og kører med "initial" værdien igen som det plejer.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

mijanne skrev:

Jeg er nye herinde, og håber I vil hjælpe mig.Vi har valgt selv at programmere vores IHC (elektrikeren har lavet tavle mm i sommers), men det driller lidt. Jeg har hentet de nyeste funktionsblokke fra LK.Jeg sidder og forsøger at få funktionsblok 2.02.f til at virke, den skal styre et helt almindeligt udendørs lampeudtag og blot tænde og slukke på de tidspunkter jeg definerer. Jeg er i tvivl om hvilke dele i funktionsblokken der skal være hhv. ON og OFF, bruger både IHC Visual og Serviceview.
Hvis ikke du har defineret nogle tryk til henholdsvis manuale kip og Ur aktiv, så skal du ikke indstille noget ON/OFF.Så skal du kun indstille tidspunkterne, og hvilke ure som skal være aktive på hvilke dage.Det er lidt nemmere for os at hjælpe hvis du uploader dit projekt hertil.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

lars-jacobsen skrev:

mijanne skrev:
Hvad menes der forresten med "inital" værdi?
Det er det controllen bruger som start/grund/basisindstilling. Du kan jo ændre på tider og lign. parametre online, men det kan være det kun er som en undtagelse. Og så vender programmet tilbage og kører med "initial" værdien igen som det plejer.
Ok tak, så er det som jeg troede...Jeg har fået det til at virke nu, slettede funktionsblokken og startede forfra og nu lyser det som det skal B) Vender nok tilbage med flere spørgsmål snart, har flere ting jeg skal ha' lavet... :silly:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej MijanneKunne hjælpe mig lidt med 2.02f. Din hjælp her har allerede hjulpt mig godt i gang, men i blokken er der under Input in Ur aktiv=off. Det jeg gerne vil med denne mulighed, er aktivt at start 2.02f med et tryk på en kontaktsåledes at jeg kan benytter denne timer funktion til lyssætning, når jeg er hjemmefra. Det der sker når jeg prøver dette er, at medens jeg holder kontakten inde, ændres værdien til ON. Denne værdi ændres straks til OFF når kontakten slippes, altså kan jeg ikke aktivere 2.02f med et tryk på en kontakt.Er det noget du kender en løsning på?MvhERik

Link til kommentar
Del på andre sites