Hop til indhold
  • 0

FB ønskes til Styring af Julelys med KIP Relæ

Jan W
 Share

Spørgsmål

Hej, jeg skal ha styret noget julelys...Tænde = kl. 07:00 Slukke når Skumring = Lyst (morgen/formiddag)Tænde når Skumring = Mørkt (eftermiddag)Slukke = Kl. 23:00Alt det er nemt nok..Her kommer det svære..Som udgang, bruger jeg et 24V Udgangs modul, med et 24V KIP relæ sat til.KIP relæeet har et ekstra sæt kontakter som jeg tilbage meldertil et Indgangs modul, til at checke om relæet er Tæmdt eller slukket..Hvordan koder jeg den?Jeg tænker hvis man laver en blok:Tæmd puls kl. 07:00 hvis KIP Check indgang = OffSå i det sekund den begynder at sende tænd puls, så er KIP Check indgang jo skiftet til ON, sender den så pulsen færdigt eller afbrýder den rutinen..

Link til kommentar
Del på andre sites

1 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

janw skrev:

Jeg tænker hvis man laver en blok:Tæmd puls kl. 07:00 hvis KIP Check indgang = OffSå i det sekund den begynder at sende tænd puls, så er KIP Check indgang jo skiftet til ON, sender den så pulsen færdigt eller afbrýder den rutinen..
Det kan du sagtens, og det vil virke fint.Programmet bliver jo trigget af at klokken bliver 7:00, derefter tjekker du om KIP Check indgang = Off, hvis den betingelse er opfyldt, tænder du for udgangen.Dette program løber kun igennem koden en enkelt gang når klokken passerer 7:00, og det vil ikke blive påvirket af at KIP Check indgangen går on til sidst
Link til kommentar
Del på andre sites