Ole Elgaard Skrevet November 24, 2009 Rapporter Share Skrevet November 24, 2009 Hej. Jeg er ved at bygge en IHC tavle.. Har version 2 men kan bare ikke finde en funktion der hedder Sluk alt, nogen der kan hjælpe ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 24, 2009 Rapporter Share Besvaret November 24, 2009 Det er heller ikke en færdig funktion, men en som man laver/tilpasser den aktuelle installation. Det er mest almindeligt er nok at man koder en "sluk alt" af kontakter/lampesteder i rummet som et kort tryk på nederste højre knap inden for døren. Og "sluk alt i hele huset" som langt tryk på kontakten ved bryggersdøren, sengebordet eller hvor man nu har behov. Den store sluk alt laves f.eks. som en almindelig kip der blot aktivere alle sluk alt funktionerne i de enkelte rum. En funktion kan nemlig godt styre en eller flere andre funktioner. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jan petersen1354922231 Besvaret November 24, 2009 Rapporter Share Besvaret November 24, 2009 Hej Ole / Larsder er jo en blok "4.16.b. Tænd alt - Sluk alt" som virker fint.den laver sluk eller tænd alt. den har jeg brugt, men som Lars skriver er det smart med et langt tryk så man ikke slukker lyset ved et uheld, jeg mangler bare denne funktion i denne blok findes der en hjælpe blok tryk langt jeg kunne sætte foran eller byggen ind ?mvh Jan Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Kenth Jensen Besvaret November 24, 2009 Rapporter Share Besvaret November 24, 2009 4.16.b har netop en indstilling til langt tryk, den hedder tryk betingelser, og kan vist præcis det du efterlyser Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
jan petersen1354922231 Besvaret November 24, 2009 Rapporter Share Besvaret November 24, 2009 Ja det ser jeg nu ;-) jeg har opbygget det så jeg bruger en 4.10 vælg blok til at aktivere sluk alt blokke i hvert enkelt rum men jeg kan bruge en 4.15a kort-lang tryk så køre det Tak for input. (lidt ved siden af tråden sorry) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts