Hop til indhold

Hvad indeholder LK IHC Standard?

Ole Buch
 Share

Recommended Posts

Vi overvejer LK IHC standard til vores nye hus, og kan på LK hjemmesiden se hvilke funktioner som skulle være understøttet.Via LK kundeservice har jeg fået oplyst at såfremt man køber "med færdigt projekt" så får man en IHC standard som er forudprogrammeret fra LK.Imidlertid kan jeg ingen steder finde information om - hvilken controller er med i LK IHC standard?- er det altid en visual 2 med understøttelse af wireless?- i givet fald hvilken Visual 2 (820 B 1202 eller 820 B A202)?- hvad er kapaciteten (antal lampesteder og afbrydere) på disse?Håber meget at nogen af jer kan være behjælpelig med lidt info vedrørende ovenståendemvhobuch

Link til kommentar
Del på andre sites

En LK standard pakke indeholder:http://www1.lk.dk/katalog/artikler/LK%20IHC%20Bolig%20DIN%20skinne.pdfControllerne kan håndtere 128 fortråede in + 128 fortråde output samt yderligere op til 60-64 wireless enheder.Alt efter hvilke enheder man vælger og hvordan man konfigurerer det burde der normalt være nok til alm. privat brug.Jeg har sagt det før her i forummet og går det gerne igen, brug ½-1 time på dette online kursus :http://www.lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/uddannelse/online-kurser/ihccontrol_webtest/index.htmog du er meget klogere på hvad IHC er og hvordan det bruges.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej LarsMange tak for hurtig respons - det var en rigtig god hjælp som giver en god basal forståelse!Har jeg opfattet det korrekt, når jeg antager at LK IHC standard understøtter 32 stk. 230V udgange til brug for lampesteder eller trykafbryderè?Hvis jeg ønsker flere udgange skal jeg udvide med en eller flere 120B1020 - korrekt?Hvis jeg ønsker lysdæmpning skal jeg udvide med en dimmer, men controlleren understøtter umiddelbart - korrekt?Kræves der software opdatering af controller for at understøtte lysdæmper?venlig hilsenobuch

Link til kommentar
Del på andre sites

obuch skrev:

Har jeg opfattet det korrekt, når jeg antager at LK IHC standard understøtter 32 stk. 230V udgange til brug for lampesteder eller trykafbryderè?
Ja, 32 stk udgange til lampesteder, stikkontakter eller andet der skal bruge 230V. Der bruges ikke 230V til tryk.
Hvis jeg ønsker flere udgange skal jeg udvide med en eller flere 120B1020 - korrekt?
ja
Hvis jeg ønsker lysdæmpning skal jeg udvide med en dimmer, men controlleren understøtter umiddelbart - korrekt?
Ja. Den nemmeste måde er nok at vælge wireless ø80 lampeudtag med indbyggede dæmpere. Alternativ alm. UNI400 til montering i tavlen. De kræver bare ½ ekstra 24v outputmoduler for at udnytte alle funktioner. Det gør wireless enhederne ikke.
Kræves der software opdatering af controller for at understøtte lysdæmper?
Nej og den understøtter også wireless enheder, lysdæmpere, tryk mm
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej LarsEndnu engang tak for et hurtigt og særdeles brugbart svar!Jeg har et tillægsspørgsmål!Jeg har anmodet om tilbud på en LK IHC standard pakke, og antager derfor at der er afgivet tilbud på Bolig pakken.Såfremt jeg ønsker at opgradere med nogle af funktionerne fra Bolig pakke +, (automatisk lys og udestrøm eksempelvis) antager jeg at dette kan gøres helt uden problemer og at det er fuldt understøttet af controlleren?Altså at det blot er et spørgsmål om at købe de stumper som er angivet på LK Online kataloget?På forhånd takobuch

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Controlleren kan det hele.Og ja, det er kun et spørgsmål om at købe flere stumper, få dem monteret/koblet på IHC sytemet og få funktionerne programeret i controlleren. LK samler bare de mest gængse funktioner i pakker, men man kan selvfølgelig lave det helt individuelt. Tror ikke engang det er billigere at købe det i pakker.

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja. Du kan både koble flere sensorer parallelt hvis der er behov for at dække et givent område f.eks. udearealer.Og du kan koble flere sensorer på enkelt vis til at styre flere individuelle områder f.eks. bad, WC, gang/entre, loftsrum.Men der skal selvfølgelig lige laves en beregning/dimensionering for at se om det kan håndteres med det planlagte antal input/output moduler der er til rådighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 2 months later...

Hej LarsJeg har et (muligvis lidt dumt) tillægsspørgsmål, som jeg håber at du kan hjælpe mig lidt med.Tegningerne til vores nye hus er nu udarbejdet, og vi skal snart have møde med elektrikeren vedrørende elplanen - vi er stadig i tænkeboks mht. IHC standard som tilvalg (primært qua prisen på 41.000 kr.).Såfremt man vælger at tilkøbe IHC standard, antager jeg at man kan spare noget på den obligatoriske elpakke (stærkstrømsbekendtgørelse af 1993)?De lampesteder og trykafbrydere som indgår i IHC, skal vel kables med IHC kabel og vel ikke både og?Venlig hilsenobuch

Link til kommentar
Del på andre sites

hedder ikke lars men derfor kan jeg vel godt svare, til ihc skal der trækkes en mellemledning til hver lampeudtag eller stikkontakt du ønsker at styre, ( og der bør ikke spares det er ris til egen mås )det er en af grundene til at ihc er dyrere og til hvert tryk eller input skal der tækkes et svagstrømskabel, det eneste du sparer er de almmindelige afbryder men du tilsætter så på svagstrømstrykkenemvh Michael L

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok