MIchael Bach Skrevet November 16, 2009 Rapporter Share Skrevet November 16, 2009 Hej Alle Jeg står for at skulle renovere et hus, og vil i den forbindelse installere IHC for at kunne få glæde af Sluk alt funktioner.Dertil er jeg lidt i tvivl om hvad jeg skal have. Jeg ved jeg skal bruge en Controller 2 med viewer.Men derudover er jeg lidt i tvivl. Forventer at jeg skal have noget lignende 24 230v kontakter. Og lige så mange inputs. Samt nogle lampeudtag, her er jeg i tvivl om det skal være wireless.Dertil skal der bruges nogle dimmere til at dæmpe enten halogen eller LED pærer.Kan i prøve at give en liste over hvad der helt præcist skal bruges til sådan en installation. Skal ikke have IHC Net eller andre fancy ting :-) Måske et gulvvarme anlæg jeg kan styre med IHC. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Lars Jacobsen Besvaret November 16, 2009 Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 Jeg vil anbefale dig et kik på dette lille online kursus:http://www.lk.dk/sites/Lauritz%20Knudsen/professionel/uddannelse/online-kurser/ihccontrol_webtest/index.htmsamt manualenhttp://www.lk.dk/download/Manualer/IHCControl200_maj2006.pdfSå har du meget bedre forudsætninger for at vælge rigtig første gang. I øvrigt kik indlægene i forummet igennem - der er meget god inspiration.Men du skal nok minimum bruge:1 controller1 strømforsyning1 24v output (til f.eks. led i tråede tryk)2 24v input (hvis du vælger tråede tryk, kan spares væk hvis du har wireless tryk, som så er dyrere)3 230v outputOg alt efter hvad og hvordan du vil lysdæmpe enten1 dimmer (Uni400) + ½ 24v output modul eller1 wireles lysdæmper (kombi eller som lampeudtag)pr sted/streng. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
MIchael Bach Besvaret November 16, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2009 tak for svaret det kom jeg en del længere med. Men jeg undrer mig lidt over, hvilket kabel man bruger til at tilkoble tryk med. Synes det virker overkill med et 8 ledet IHC kabel hvis man kun skal bruge 2. Findes der nogle kabler der er specifikke til det ? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret November 17, 2009 Rapporter Share Besvaret November 17, 2009 Tigerdyr2 skrev:tak for svaret det kom jeg en del længere med. Men jeg undrer mig lidt over, hvilket kabel man bruger til at tilkoble tryk med. Synes det virker overkill med et 8 ledet IHC kabel hvis man kun skal bruge 2. Findes der nogle kabler der er specifikke til det ?Nu ved jeg ikke lige hvor du fik 8 ledere fra. LK anbefaler deres 10 leder,og det ville jeg også bruge. Det er godkendt til at blive trukket i samme rør som 230 volt kabler. Derudover er det jo fedt at man har 10 ledere, hvis nu behovet skulle forandre sig. Hvis du f.eks. har et fortrådet totryks svagstrømstryk ved hoveddøren til at slukke lyset i gangen, og finder ud af at du gerne vil tænde lyset uden for, så er det rart at der er nok ledere, så man bare udskifter trykket. Men alt det er jo ikke relevant hvis man bruger IHC Wireless. Husk bare at der er et max på 64 wireless enheder Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts