Hop til indhold
  • 0

Ur må ikke slukke udgang hvis manuel kip

Henrik Rosenkilde
 Share

Spørgsmål

Jeg er helt ny i dette forum og er lige flyttet ind i mit nye hus med IHC.Jeg vil gerne have et ur til at styre noget udendørs belysning f. eks. fra kl. 17.00 - 21.00.men jeg vil gerne have så jeg også kan tænde lyset manuelt så det ikke slukker kl. 21.00. (evt. med en timer så lyset slukker 7 timer efter et manuelt kip)Jeg har prøvet mange forskellige muligheder med kombinarioner af FB blokke, men uden held.Sidder der et geni der mon kan hjælpe mig med problemet.Ps jeg har snakket med hotline ved LK. De snakker om at man skal indsætte nogle flag,men det forstår jeg ikke et pip af.Mvh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Man skal kunne tænde lyset manuelt på alle tider af døgnet.men når lyset er tændt manuelt, skal uret ikke slukke udgangen.Når man tænder lyset manuelt, skal der være en timer som slukker lyset efter 7 timer.dvs. at hvis man tænder lyset mellem kl. 17 og 21 skal udgangen være tændt 7 timer fradet tidspunkt hvor den bliver knappen (input) bliver aktiveretmedsender min konfiguration. Det er under "udvendig" uret er.Mvh Henrik [file name=111109.vis size=724403]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/111109.vis[/file]

111109.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Har prøvet at lave noget helt simpeltHar modificeret lidt på den eksisterende blok der hedder 2.01.cDen tænder kl 17 og slukker kl 21Hvis man aktiverer indgangen, tænder den udgangen i 7 timer.Hvis du trykker på knappen kl 20, vil den ikke slukke kl 21, men i stedet 7 timer senere.Hvis du trykker kl 13, vil den også slukke 7 timer senereDet er lavet meget primitivt, man kan eksempelvis ikke slukke igen, hvis man kommer til at tænde ved en fejl, så bliver man nødt til at vente 7 timer på at det selv slukker.Kan sagtens bygge mere funktionalitet på den, men er ikke sikker på hvordan du vil have det til at virke, så forklar endelig, hvis det skal være mere avanceret:) [file name=Forum_Danros.vis size=21599]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Forum_Danros.vis[/file]

Forum_Danros.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg kunne også godt tænke mig en FB, hvor man kan tænde et wireless lampeudtag med en timer der slukker efter 30 min.Det er jo sikkert også simpel at lave.Den jeg bruger nu er 1.2.03c, men den har ikke en kip timer funktion som 1.1.01d harKan man ikke sætte to FB i forbindelse med hinandenog få en sådan funktion istedet for at programmere en eksistrende om?Mvh Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej igenJeg tror nok at jeg har udtrykket mig forkertDet jeg gerne vil have er at uret normalt skal slukker hver aften kl. 2100.hvis man har gæster en dag, skal det være sådan at når jeg trykker på knappen skal lyset slukke 7 timer efter kl. 21.00 altså kl. 04.00.selvom man tænder lyset manuelt kl. 14.00 eller 20.00 skal det altid køre 7 timer efter kl. 21.00men hvis gæsterne går kl. 02.00 skal jeg kunne slukke lyste manuelt.undskyld hvis jeg ikke fik udtryk mig korrekt i første omgang.Jeg skal jo lige vænne mig til det hele!!!

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

danros skrev:

Hej igenJeg tror nok at jeg har udtrykket mig forkertDet jeg gerne vil have er at uret normalt skal slukker hver aften kl. 2100.hvis man har gæster en dag, skal det være sådan at når jeg trykker på knappen skal lyset slukke 7 timer efter kl. 21.00 altså kl. 04.00.selvom man tænder lyset manuelt kl. 14.00 eller 20.00 skal det altid køre 7 timer efter kl. 21.00men hvis gæsterne går kl. 02.00 skal jeg kunne slukke lyste manuelt.
Nå for pokker, så skal det hele laves om, jeg kigger på det senere
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

kenth skrev:

Skal man kunne slukke lyset mellem kl 17 og 21?Hvis ja, hvad skal der så ske hvis man trykker mellem kl 17 og 21, skal den så først slukke lyset, og hvis man trykker igen, skal den være tændt indtil kl 04, eller hva?
Hej KenthJa det er helt rigtig som du beskriver ovenfor.Undskyld jeg har spildt noget af din tid. Jeg kan jo bare lære at udtrykke mig ordentligt.
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Så tror jeg det lykkedes at knække nødden, det endte med at blive rimelig avanceret og omfattende, der var en del tilstande at holde styr på :huh: Tænd og sluk tidspunkter er lavet som indstillinger til funktionsblokken, så hvis du vil ændre på dem, behøves du ikke ændre på selve funktionsblokken.De 7 timer som sluk tidspunktet bliver udsat på, har jeg desværre ikke kunnet finde ud af at lave som en indstilling, så de 7 timer er hårdkodet ind i funktionsblokken, så hvis du vil ændre på de 7 timer, er der rent faktisk 4 steder i funktionsblokken der skal ændres.Jeg har testet de forskellige situationer rimelig godt igennem med simulering, så jeg tror det virker.Meld gerne tilbage om det virker eller ej :blush: [file name=Forum_Danros4.vis size=25947]http://ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/Forum_Danros4.vis[/file]

Forum_Danros4.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej KenthDet virker ikke helt som det skal.hvis man vil forlænget tiden til kl. 04.00 i tidsrummetkl. 17.00 - 21.00 slukker den udgangen.men hvis man gør det inden kl. 17.00 virker det.Hvor skal man ændre tiden hvis man vil ændre til f. eks 6 timer--------------------------------------------------Er det muligt at lave et FB som skal:tænde manuelt ved kort tryk, slukke kl. 21.00, og hvis en kontakt påvirkes med langt tryk, skal den først slukke kl. 04.00Denne blok skal bruges til noget andet udendørslys jeg har

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

danros skrev:

Hej KenthDet virker ikke helt som det skal.hvis man vil forlænget tiden til kl. 04.00 i tidsrummetkl. 17.00 - 21.00 slukker den udgangen.men hvis man gør det inden kl. 17.00 virker det.
Hvis du trykker inden kl 17, tænder den lyset og slukker igen kl 04.00Hvis du trykker mellem 17 og 21, slukker den lyset, hvis du trykker igen tænder den lyset igen og slukker det kl 04.Sådan skrev du selv tidligere at du ville have det til at virke
Link til kommentar
Del på andre sites