Hop til indhold
  • 0

Parabol og IHC?

Jonas Breum
 Share

Spørgsmål

Min søster har spurgt om jeg vil kigge på hendes ikke færdiglavede ihc installation, da hun ikke kan få fat i sin elektriker. Han har fået lavet det meste men er endnu ikke helt færdig. Hun har en parabol og fra denne er der trukket et kabel ind til tavlen. I tavlen har elektrikeren sat et antenne modul (Antenne A11-65) (http://www.tilboligen.dk/lk-ihc-net-modul-antenne-a111-65-mhz-86057-0.htm). Ligeledes har han fra patchmoduler i tavlen trukket kabler ud til universelle vægudtag rundt omkring i huset. Nu skulle det være klar til brug, har elektrikeren sagt. Så min søsters spørgsmål, og dermed også mit er: Hvordan skal disse ting forbindes? Der er jo også en receiver til parabolen? I antenne modulet har han tilsluttet en IR link modtager. Hvad er hans plan med den? Den kan vel ikke skifte kanal på parabolen? Jeg er forvirret!

Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

ohmslov skrev:

Min søster har spurgt om jeg vil kigge på hendes ikke færdiglavede ihc installation, da hun ikke kan få fat i sin elektriker. Han har fået lavet det meste men er endnu ikke helt færdig. Hun har en parabol og fra denne er der trukket et kabel ind til tavlen. I tavlen har elektrikeren sat et antenne modul (Antenne A11-65) (http://www.tilboligen.dk/lk-ihc-net-modul-antenne-a111-65-mhz-86057-0.htm). Ligeledes har han fra patchmoduler i tavlen trukket kabler ud til universelle vægudtag rundt omkring i huset. Nu skulle det være klar til brug, har elektrikeren sagt. Så min søsters spørgsmål, og dermed også mit er: Hvordan skal disse ting forbindes? Der er jo også en receiver til parabolen? I antenne modulet har han tilsluttet en IR link modtager. Hvad er hans plan med den? Den kan vel ikke skifte kanal på parabolen? Jeg er forvirret!
Du kan ikke bruge IHC Net antennemodulet til at distribuere parabolsignalet. Du skal ganske rigtigt have en reciever tilsluttet parabolkablet. Hvis din parabolreciever har en antenneudgang hvor parabolsignalet bliver sløjfet ind, kan signalet distribueres ved at antenneudgangen bliver koblet på antenneindgangen på IHC Net antennemodulet. Hvis der er andre signaler, f.eks. DVB-T fra antenne der skal fordeles så skal disse sløjfes ind også. Hvis parabolrecieveren har en antenneindgang, så kan du montere den der. Ellers skal du have fat i en box der kan samle de to signaler. IR linkmodtageren kan benyttes til at skifte kanal inde fra stuen. På IHC Net antenneledningen er der udover et coax stik også et lille jack stik. Her monteres en lille IR blaster som modtager signalerne fra fjernbetjeningen, sender ud i antennemodulet, som så sender til parabolrecieveren
Link til kommentar
Del på andre sites