Benjamin Vogelius Skrevet November 9, 2009 Rapporter Share Skrevet November 9, 2009 Hej alle. Jeg sidder lige og tænker lidt over en installation jeg er igang med og vil lige høre jer om i syntes det lyder ok:Til IHC:1 controller v25 input 24 5 output 2305 output 2410 unidim 4001 power supply1 HPFI5 x 2-pol 10 A automatsikr.Til resten af huset :4 x 2-pol 13 A automatsikr.1 x 4-pol 13 A automatsikr.2 x 4-pol 16 A automatsikr.Huset er på ca 170 kvm og med jordvarmeRegnede lidt på det igår og alle ind og outputs er ikke fyldt helt op så der er brugt ca 126 ind-udgange så skal snart ha samlet nogle 230 V stikk. så der er lidt mere plads til det sidste..Lyder det til at være helt hen i hampen?Desuden har jeg 2 unidimmere 400 der er stået af, den ene har aldrig virket og den anden fik kun lyset til at sitre og efter et par timer med at kontrollere samlinger, skiftede jeg til en anden dimmer og så var der intet galt. Er det normalt? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Dennis Cato-Hansen Besvaret November 9, 2009 Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 Hej Bevog,Jeg har fravalgt unidimmeren i min installation, jeg har valgt wireless lampeudtag istedet.Så vidt jeg har fundet frem til, så kan den indstilles til flere scenarier end unidimmeren kan.og du flytter en varmekilde ud af tavlen!Hvad skal du bruge alle de 24v output til? Dioder i trykkene?Venlig hilsen Dennis Cato Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin Vogelius Besvaret November 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 Smart idé med de wireless! Øv, lidt sent nu. Men koster de ikke mere end uni?Så vidt jeg ved er det den eneste måde at få unidimmerne til at virke på?? Der skal jo til touch dæmp op, sluk dæmp ned, mem 1 og mem 2, så 4 ledn. pr. dimmer til de 24 v outputs. Det var hvad jeg havde fået af vide herinde så det håber jeg da er rigtigt Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Claus Frederiksen Besvaret November 9, 2009 Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 bevog skrev:Smart idé med de wireless! Øv, lidt sent nu. Men koster de ikke mere end uni?Så vidt jeg ved er det den eneste måde at få unidimmerne til at virke på?? Der skal jo til touch dæmp op, sluk dæmp ned, mem 1 og mem 2, så 4 ledn. pr. dimmer til de 24 v outputs. Det var hvad jeg havde fået af vide herinde så det håber jeg da er rigtigt Jo det er helt rigtigt, hvis du vil udnytte alle funktionerne. Men Wireless lysdæmperen er billigere og der kan i princippes lavet 100'vis af scenarier, hvor du på uni 400'en kun har 2.bevog skrev:Regnede lidt på det igår og alle ind og outputs er ikke fyldt helt op så der er brugt ca 126 ind-udgange så skal snart ha samlet nogle 230 V stikk. så der er lidt mere plads til det sidste..Lyder det til at være helt hen i hampen?Du kan have 128 indgange(8 indgangsmoduler) og 128 udgange(16 udgangsmoduler), så du burde være et stykke fra at være fyldt op endnu.9 to polede grupper er måske også lidt voldsomt. Lovkravet er 1 per påbegyndt 50 m2, dvs. 4 lysgrupper.Måske kan du nøjes med de 5 to polede 10A automatsikringer? Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret November 9, 2009 Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 Jeg vil anbefale at dele det hele op på mindst 2 HPFI-relæer, så hele huset ikke bliver mørklagt ved udkobling. Eller hvis man har mange penge købe automatsikringer med indbygget HPFI. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Benjamin Vogelius Besvaret November 9, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 Ja det lyder af meget, men jeg har valgt at smide en 10 A efter hvert 230 V output og så er der de 13 A til alt hvad der ikke skal styres, og da vaskemaskinen tager 1 fase på 2800 W, og det samme med tørretumbleren osv. så ja, måske er det lidt overkill, men ved at have regnet lidt frem og tilbage på det er det faktisk lige i skabet. Ved godt det med de 50 kvm, men det er jo et min. og passer faktisk ikke ind i mange huse idag pga. de mange ekstra ting der er kommet, og så er det beregnet som lysgrupper, og da så mange forbrugsgenstande tager mange W tager jeg altid rigeligt. Men det er måske bare mig?Jeg har delt det ud så det ene HPFI tager alt IHC og de andet tager de andre grupper.Glad for jeg har misforstået det med de 128 indgange Så skal jeg ikke bekymre mig om det forløbigt i hvert fald.Vil det så sige at jeg har begrænset mine muligheder ved at vælge at brue de 24 V outputs med dimmerne?Tror heller ikke tavlerne kan tåle en tavlekat efterhånden.. Det er delt ud på 4 x UG18 tavler, men syntes der bliver mindre og mindre plads... Men man kan jo altid snyde og skrive i tavlekat at tavlerne sidder i en fryser hehe Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
McenterFreak Besvaret November 9, 2009 Rapporter Share Besvaret November 9, 2009 bevog skrev:Men man kan jo altid snyde og skrive i tavlekat at tavlerne sidder i en fryser heheDet gjorde min trikker også, og en aften stod jeg (heldigvis) ved siden af mit teknikskab. Her lugtede der lidt underligt. Åbnede skabet, så ingenting. Gik ind i stuen. Tænkte efter en time at jeg hellere måtte checkke igen. Konstaterede nu flammer i 4 UNI dimmere, og trak straks strømmen. Efter kontakt til LK, mente man "at der har været enkelte problemer med varme ved forkert montering". Så vær meget forsigtig med tavlemonteringen, det er ikke ligegyldigt hvor du monterer enhederne Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Morten1354922249 Besvaret November 10, 2009 Rapporter Share Besvaret November 10, 2009 bevog skrev:Ja det lyder af meget, men jeg har valgt at smide en 10 A efter hvert 230 V output og så er der de 13 A til alt hvad der ikke skal styres, og da vaskemaskinen tager 1 fase på 2800 W, og det samme med tørretumbleren osv. så ja, måske er det lidt overkill, men ved at have regnet lidt frem og tilbage på det er det faktisk lige i skabet. Ved godt det med de 50 kvm, men det er jo et min. og passer faktisk ikke ind i mange huse idag pga. de mange ekstra ting der er kommet, og så er det beregnet som lysgrupper, og da så mange forbrugsgenstande tager mange W tager jeg altid rigeligt. Men det er måske bare mig?Jeg har delt det ud så det ene HPFI tager alt IHC og de andet tager de andre grupper.Glad for jeg har misforstået det med de 128 indgange Så skal jeg ikke bekymre mig om det forløbigt i hvert fald.Vil det så sige at jeg har begrænset mine muligheder ved at vælge at brue de 24 V outputs med dimmerne?Tror heller ikke tavlerne kan tåle en tavlekat efterhånden.. Det er delt ud på 4 x UG18 tavler, men syntes der bliver mindre og mindre plads... Men man kan jo altid snyde og skrive i tavlekat at tavlerne sidder i en fryser heheHvis du kun har et HPFI relæ til dine output moduler, så mørklægger du hele huset ved en udkobling. Brug evn. automatsikringer med indbygget HPFI på disse grupper hvis du er ved at have problemer med plads i tavlen. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts