Hop til indhold
  • 0

Hjælp til Viewer programering

MekTrik
 Share

Spørgsmål

Hej håber der er nogle der kan hjælpe med det her problemer og spørsmål med noget Viewer1.kan det passe man skal opdater skærmbilleder hvis der sker ændringerfeks.hvis man i køkknet tænder lyset skal man så opdater skærmbilleder på computeren eller skulle det ik være nødvendigthvis i forstår hvad jeg mener. :blush: 2.hvis jeg vil tænde lyset på computeren med viewerså skal jeg først trykke på "lampen" også trykke på "on" også på returkan man ik gøre det nemmer??hvis i igen forstår hvad jeg mener :blush: :P

Link til kommentar
Del på andre sites

Recommended Posts

• 0

Scenedesign kræver lidt øvelse. Men når først man har fanget det går det.MekTrik skrev:

hvordan får du din el måler lagt ind??
Giv mig 14 dage, så skal jeg fortælle om min plan virker.Men som det ser ud lige nu kobler jeg elforsyningens Kamstrup målers pulsgiver(30mSek) ind over et forsinket frafaldsrælæ der har forsinket frafald på 50-60mSek. dennes udgang kobler jeg så ind på en indgang på IHC, så jeg får pulser på ca 80mSek.Se mere på:http://ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&id=8377&catid=12#8377ellerhttp://ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&id=9589&catid=12#9589
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

hmm oki så ved sku ik om min måler har sådanne en udgang..klipper sku bare plumen og kikker...hvordan laver du resten af dit hus i viewerlaver du et oversigdt over hele huset så man kan se hvad der er tænde og man så kan trykke ind på hvert enkelt rum og trykke om det skal tænde el. slukke eller hvad er din plan??

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

MekTrik skrev:

hmm oki så ved sku ik om min måler har sådanne en udgang..klipper sku bare plumen og kikker...??
Du kan evt starte med at se hvad der er for en måler og google lidt efter oplysninger.. Nu er plomper ikke bare noget man fjerner for sjov skyld. ;-)Jeg snakkede med mit elselskab på en messe, og forespurgte om man kunne bruge deres måler til ekstern aflæsning, og han sagde ikke nej...MekTrik skrev:
eller hvad er din plan??
Ja hvad er min plan... :blink: Jeg overvejer et oversigtsbillede og så underbilleder for dele af huset, afhængig af mængden af komponenter i området.Mangler stadig at finde den 20" touchscreen med indbygget PC, som ikke koster det meste af en herregård. :silly:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

MekTrik skrev:

jo man klipper dem da bare er selv elektriker :D
Godt ord igen!! B) Har vedlagt funktionsblokken som jeg har lavet.Så har du alle outputs, som så kobles til visningselementer i Scenedesign. [file name=El_mler.zip size=4008]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/files/El_mler.zip[/file]

El_mler.zip

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

McenterFreak skrev:

Og suk!!Så mangler vi bare en løsning på hvordan man får flere controllere ind i SceneView:-(
Det kan man desværre ikke.Da IHC controllerne er selvstændige enheder med hver sin IP adresse kan man ikke se/koble op til flere på samme tid. I hver tilfælde ikke fra SceneView eller andre af de nuværende LK applikationer. Man kunne godt lave en applikation der kunne overvåge og håndtere flere controllere, men det tror jeg ikke lige vi skal forvente fra LK. :whistle:
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hvilke billeder ?Hustegning /Grundplan laves nok nemmest i Visio, AutoCad eller hvad man nu mest er til.Men hvis det er specielle elementer som SceneView skal ilustrere og vise i forskellig farve alt efter status, bliver jeg svar skyldig. Jeg heller ikke rigtig er kommet igang med SceneView endnu, men går med samme tanker og ideer som jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

ja sad l rodet med det her til til aften.har tegnet en grund plansom så skal vise status i de forskællige rumog lavetet link til hvert rumsom man skal skal trykke sig ind på hvis man skal ændre statusmen ved ik om man bliver træk af det..når jeg logger ind på SceneDesign via. IP adr.sys jeg det er om om den fryser lidtved ik om det bare er min pcer ik altid jeg kan træke symboler over...eller gemme den på controllerenhar så prøvet og lave det i SceneDesign uden at logge ind via IP adr. og har så gemt det men kan ik upload det den vejså logger ind via IP adr men så kan den ik se det jeg lige har laver og gemt.hvis i forstå

Link til kommentar
Del på andre sites