Ole Jeppesen Skrevet December 28, 2007 Rapporter Share Skrevet December 28, 2007 Hej alle,Jeg har et hus fra 2002 med RS232 indgang til IHC Net som er installeret i huset.Jeg har nu fået købt mig et seriel kabel og USB-seriel konverter. Jeg har pt. installeret IHC Visual 1.31, og i det kan jeg ikke få forbindelse til controlleren. Under 'Controller' og opsætning, står der fortrykt COM1 og COM3. Men ingen af dem virker. Er der nogen der ved hvordan jeg får forbindelse til Controlleren? Jeg har Windows XP installeret.Og hvilken software skal jeg ellers have installeret for at kunne programmere IHC?Jeg savner i det hele taget en ordentlig manual til IHC Net. Jeg synes ikke LK har noget. Er der evt. nogle i Skørping-området der kan hjælpe (mod betaling selvfølgelig), eller kan anbefale en god elektriker i nærheden?Mvh OleSkørping (9520) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret December 28, 2007 Rapporter Share Besvaret December 28, 2007 IHC net kan ikke programnes via software, der \"patcher\" man om til det man ønsker.IHC net og IHC visual er to uafhængige systemer.du skal bruge denne software fra LKhttp://www.lk.dk/public/s_gen1.asp?what=tekst&sideid=919den øverste.der er en lille introduktion til IHC net lige her.http://www.lk.dk/public/s_gen1.asp?what=tekst&sideid=226håber det kan hjælpe lidt. ellers skriv endelig.så hjælper vi gerne Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Jeppesen Besvaret December 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 28, 2007 Hej thomasblTak for svaret. Jeg kan læse på dit link, at hvis jeg tilgår controlleren med IHC Control Visual 1.32 (og ikke 1.31), så slettes projektet i controlleren. Er jeg så ikke på herrens mark? Skal jeg så først bruge 1.31?Mvh Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Thomasbl Besvaret December 28, 2007 Rapporter Share Besvaret December 28, 2007 ja, hvis du har 1.31 kan du kun bruge den.der er programforskelle mellem de to versioner.så du skal lige lave en backup først. den er også rar at have hvis noget går helt i ged.jeg kan ikke huske forskellen, desværre. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Gæst IBISystem.dk Besvaret January 3, 2008 Rapporter Share Besvaret January 3, 2008 At den skulle slette controlleren, har jeg aldrig hørt om før eller for den sag skyld oplyst om.Fra 1.00 til 1.32, kan man næsten kalde det "beta software", da LK´s udvikling var hurtige til at sende nye versioner på markedet, hver gang der blev opdaget en fejl i marken.Og det ser ud som om at de til V2 virkelig har lært noget af V1, da der ikke er kommet noget i snart 1,5år men det er "nok" snart på vej :-) Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Jeppesen Besvaret January 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2008 Hej Allan,Det stod et eller andet sted inde på LK's (uoverskuelige) hjemmeside. Her er siden:http://www.lk.dk/public/s_gen1.asp?what=tekst&sideid=919Det står midt på siden.PS: Hvor holder dit firma til? Kan ikke finde noget info på din hjemmeside. Kunne godt bruge en der vidste en masse om IHC. Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Jakob Bruun Besvaret January 3, 2008 Rapporter Share Besvaret January 3, 2008 Det er ikke ved software opdateringer der forsvinder noget, for det er jo bare på computere ;)Men derimod står der følgende, faktisk meget tydeligt, på LK's hjemmeside:NB! Ved opdatering af IHC Firmware vil projektet i controlleren blive slettet.PS. Jeg bor på Djursland, tæt på Grenaa.. Ved ikke lige om det er i nærheden af hvor du bor, ellers kan jeg godt hjælpe dig Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Ole Jeppesen Besvaret January 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Besvaret January 3, 2008 Hej Jakob,Tak for svaret. Det gør mig lidt mere tryg så. Men jeg bor i Skørping, hvilket er ret langt fra Grenå. Men ellers tak for tilbuddet.Mvh Ole Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts