Hop til indhold

De nye TV-signaler og IHC net

Recommended Posts

Har brug for lidt hjælp her:Jeg har et IHC Net anlæg med diverse B&O dimser, et analogt TV modul og et Kable TV modul.Det roder lidt og jeg overvejer at sætte en dreven elektriker på sagen. Samtidig er de gl. TV-signaler jo væk, så jeg leder efter en elektriker eller TV-mand i Kbh/omegn der kan sætte det hele rigtigt sammen for mig ifm. enten Boxer, canal digital eller ViasatEr der nogle af Jer der kan anbefale et installatør firma/person?

Link til kommentar
Del på andre sites

Philip skrev:

Har brug for lidt hjælp her:Jeg har et IHC Net anlæg med diverse B&O dimser, et analogt TV modul og et Kable TV modul.Det roder lidt og jeg overvejer at sætte en dreven elektriker på sagen. Samtidig er de gl. TV-signaler jo væk, så jeg leder efter en elektriker eller TV-mand i Kbh/omegn der kan sætte det hele rigtigt sammen for mig ifm. enten Boxer, canal digital eller ViasatEr der nogle af Jer der kan anbefale et installatør firma/person?
Et IHC Net antenne modul har ingen problemer med at overføre digitale antenne signaler, så dit problem må være dit tv?
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej mwi,Tak for svar. Anede ikke at man kunne det..Grunden til at jeg ønsker lidt professionel hjælp er at jeg har følgende setup:I stuen Window 7 media center (lyd over Beosound 9000)I stuen B&O Beosound 9000 (6 CD-amlæg)I stuen TV signal fra TDC IP TVI soveværelser Media Center extenderI køkken analogt TV(nu uden signal) direkte fra gl .analog antenneOg nu kunne jeg godt tænke mig at få sat det hele ordentligt sammen, måske via Boxer eller Viasat... Og gerne uden set top bog; gerne direkte ind over Media centret.

Link til kommentar
Del på andre sites

Philip skrev:

Hej mwi,Tak for svar. Anede ikke at man kunne det..Grunden til at jeg ønsker lidt professionel hjælp er at jeg har følgende setup:I stuen Window 7 media center (lyd over Beosound 9000)I stuen B&O Beosound 9000 (6 CD-amlæg)I stuen TV signal fra TDC IP TVI soveværelser Media Center extenderI køkken analogt TV(nu uden signal) direkte fra gl .analog antenneOg nu kunne jeg godt tænke mig at få sat det hele ordentligt sammen, måske via Boxer eller Viasat... Og gerne uden set top bog; gerne direkte ind over Media centret.
Ja det er jo her jeg er lidt på hjemmebane1. IPTV med MediaCenter er NoGo (bliver ikke supporteret af Windows Media Center)2. Viasat med Mediacenter er NoGo (Viasat parrer deres kort med den af Viasat leverede box, så den ikke (uden megen besvær) kan bruges i et Media Center)3. Den gamle analoge antenne kan sandsynligvis bruges til det nye signal. Her skal du have en (eller flere) DVB-T tunere til dit Media Center (det fungerer fint i Windows Media Center). Hauppauge plejer at få gode anmeldelser, har selv et par stykker, og de kører fint.4. Hvis du vil køre med DVB-T skal du sikre dig at din antenne er rettet mod den rigtige sender, ellers går det galt. Check her http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/maps/maps-v2/
Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for input.IPTV WIN7 MEDIACENTERJeg har faktisk den løsning kørende nu; lidt bøvlet med ir-blasters for at kunne skifte kanal, men det virker (desværre kun på 1 tuner, så jeg kan ikke optage en kanal mens jeg ser en anden).VIASAT/CANAL DIGITAL/BOXERyes.. iflg ham her så duer Viasat ikke med WIN7 Media Center, kun Boxer og Canal Digitalhttp://www.patriarken.dk/page/Digitalt-TV-vs-HTPC-i-DK.aspx DEN GL. ANOLOGE ANTENNE MED BOXER?Måske kunne det være løsningen... og så med sådan en fætter her http://www.smartwi.net/til at distribuere tv-signalet fra skabet (hvor IHC NET panel og diverse kabler går ud fra)og ud til hhv. Køkken og Stue.Lyder det fornuftigt?

Link til kommentar
Del på andre sites

Det lyder meget fornuftigt. Det er sådan jeg kører, bortset fra at jeg har Canal Digital via parabol også. Der bruger jeg SmartWii. Jeg bruger dog ikke MediaCentret fra Win7, men DVBViewer. Det gør jeg fordi jeg så bruger DVBViewer Recording Service på min server i skabet. De kan så tilgås fra DVBViewer fra en hvilken som helst PC i hjemmet, eller i verden via internet.Med Win 7 Media Center kan du kun opnå det samme med Extendere eller Xbox360Skal dog lige sige at jeg har visse problemer med det nye AAC audioformat som de bruger på RamaSjang, K og DR HD. Men det finder jeg nok en løsning på. Indtil da ser jeg dem bare fra min Parabol

Link til kommentar
Del på andre sites

Altså det her lorte program driver mig til vanvid!!!Jeg har siddet og skrevet et langt indlæg. Når jeg så sender den får jeg et svar om at koden er er forkert, og indlægget er nu forsvundet:angry: Nå med sporten kort:IHC net har ikke noget med parabolen at gøre.Systemet er at du har en antenne der går ned i et antennemodul. Der tilslutter du så enheder der skal bruge DVB-T. Jeg har så en MediaServer der har 2 parabol tunerer tilssluttet. De sender så signalerne videre via IHC Net (IP). Til det her bruger jeg DVBViewer

Link til kommentar
Del på andre sites

Share

• Tilføj...

Important Information

Privatlivspolitik og We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

1200x630bb.png

ok