Hop til indhold
  • 0

Varmestyring i overgangsperioden

Jens Ostenfeld
 Share

Spørgsmål

Hej -

Jeg har installeret IHC ibi varmestyring  og det har kørt super fint gennem varmesæsonen.

Nu er vi nået til overgangsperioden (primo marts), hvor de første overraskende varme dage (midt på dagen) viser sig. Det får varmesystemet til at helt fra, og først slår til igen efter en temmelig lang karantæne, betydende at der er piv koldt i huset den næste morgen. I efteråret gik vi (næsten) dagligt i en periode og genstartede controlleren for at trigge varmen til at starte, hvis den var "hoppet af". Vores hus er nogenlunde godt efterisoleret, men det er uden mursten til at holde på varmen over døgnet.

Jeg er klar over at ibi systemet har indbygget automatik til at slå til og fra ud fra bestemte kriterier, men for dette hus, ville jeg egentlig hellere have dato bestemte sæsoner.

Er det muligt at sætte sådanne datoer i programmet i stedet?

Mvh Jens

C2-20241211.vis

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Forår og efterår er kendetegnet ved at der kan være pludselige udsving vejret, som gør at nogle dage har man brug for varme og andre ikke. Vi har lige haft et par dage med solskin og 10 grade. I næste uge skulle det igen blive nattefrost og max 4 grader. Det vil derfor nok være smarter at få et tryk så du manuelt kan tænde/slukke for varmen, når vejret ikke passer til sæsonnen.

Jeg gætter på at det er @Henning Pedersensom har lavet din varmestyring, så det er nok bedst at du snakker med ham om hvilke ændringer der skal til, eller om du har overset en styrings mulighed.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Hej Jens

Har lige kigget i programmet, og kan se at jeg havde glemt en forbindelse, hvilket jeg beklager.

Prøv med vedhæftede program.

Med mindre du har indstillet andet, skifter anlægget  automatisk til "Sommermode" når den udvendige temperatur kommer over 17 grader, og retur til "normalmode" når temperaturen i BÅDE stuen, alrum og den udvendige temperatur har været under deres respektive indstillinger i 3 timer.

Venligst Henning

Jens Ostenfeld 250309.vis

Link til kommentar
Del på andre sites