Patrick Nielsen Skrevet March 6 Rapporter Share Skrevet March 6 jeg har et ihc wireless lampeudtag med dæmp og et batteri tryk men mit lys slukker ikke men dæmper helt ned. Kan man gør noget ved det? 482762101_10054896864528626_6685924368588005745_n.mp4 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Henning Pedersen Besvaret March 7 Rapporter Share Besvaret March 7 Hej Patrick Velkommen til IHC-user Der kan være flere årsager til din udfordring. Kan dit LED bånd overhovedet dæmpes. Kan den dæmpes af den lysdæmper, eller kræves der evt. en driver. Prøv at lave korte/lange tryk på hhv. 1 og 2 på selve dæmperen. 1 tænder/øger og 2 slukker/dæmper. Er tiden for øge/dæmp indstillet til meget kort, kræver controller for at ændre. Venligst Henning Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 7 Rapporter Share Besvaret March 7 Et andet problem kan være at dit wireless lampeudtag er HW version 1. Disse kræver en minimums belastning på 20W. Er du under denne kan du få problemer som dit. HW version 2 har ikke noget minimums krav, og burde kunne slukke helt. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brnhlm Besvaret March 10 Rapporter Share Besvaret March 10 Jeg har nøjagtig samme problem med samme LK lysdæmper (HW ver. 2.02). Jeg har ikke fundet en løsning endnu, men mistænker at det skyldes minimums belastningen i lysdæmperen på 5W. Mit LED-bånd bruger kun 1.5w pr. m ved fuld belastning. Jeg overvejer at købe sådan en her, for at se om den kan afhjælpe problemet: Dim-Bob G2 Nogen der har erfaring med denne? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 10 Rapporter Share Besvaret March 10 LK IHC wireless HW ver. 2.xx dimmer har ikke noget min. belastnings krav. De er kun LK IHC wireless HW ver. 1.xx dimmer som har et min. belastnings krav på 5-20W alt efter model. Er i sikker på at jeres LED-bånd overhovedet kan dæmpes. Har i prøvet med dimmer af et andet fabrikat? Hvis det er manglende belastning, som er problemet, så skal problemet forsvinde hvis i f.eks. sætter en +20W gløde eller halogen pære, på parallelt med jeres LED-bånd. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Brnhlm Besvaret March 10 Rapporter Share Besvaret March 10 Jeg har lige forsøgt netop det du forslår og tilføjet en 10W LED lyskilde udover mit LED-bånd til min lysdæmper, og så virker det hele fint. Både pæren og LED-båndet dæmpes uden problemer, og kan slukkes helt til "nul". Dette bekræfter at problemet skyldes manglende belastning. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret March 11 Rapporter Share Besvaret March 11 16 timer siden, Brnhlm skrev: Jeg har lige forsøgt netop det du forslår og tilføjet en 10W LED lyskilde udover mit LED-bånd til min lysdæmper, og så virker det hele fint. Både pæren og LED-båndet dæmpes uden problemer, og kan slukkes helt til "nul". Dette bekræfter at problemet skyldes manglende belastning. Dæmpning af alt andet end Ohmsk belastning er en komplex sag. At bruge en 10W LED til testen viser ikke andet end at den funger sammen med dimmeren, og er kraftig nok til at "overdøve" dit LED-bånd. Det er ikke unormalt at ikke dæmpbare LED's kan dæmpes hvis man kobler dem parallelt med en dæmpbar LED. Det er netop dette fænomen som dim-bob udnytter, uden at jeg dog har noget kenskab til den dim-bob som du linker til. Derudover er det heller ikke sikkert at du vil kunne dæmpe dit LED-bånd hvis du i stedet for en 10W dæmpbar LED benyttede en 10W gløde eller halogen pære. Du skrev også at dit LED bånd bruger 1,5W pr. m. Hvad sker der hvis du prøver med et 5M LED-bånd alene? Evt. flere korte LED-bånd koblet parallelt, så de samlet kommer over de 5W? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Patrick Nielsen
jeg har et ihc wireless lampeudtag med dæmp og et batteri tryk men mit lys slukker ikke men dæmper helt ned. Kan man gør noget ved det?
Link til kommentar
Del på andre sites
6 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts