Hop til indhold
  • 0

Udskiftning af Dimmer til LED kompatibel dimmer

GlennE
 Share

Spørgsmål

Hej forum

Jeg har en udfordring i mit IHC-system efter at have skiftet tre armaturer til LED. De blinker og kan ikke dæmpe. De tre armaturer var før udstyret med hver 2 halogen-lyskilder. De er nu udstyret med 2*12W AR111 G53 dimmable lyskilder. Derfor er trafoer også skiftet til Osram Halotronic HTN 75/230 (20-75W) dimmable with trailing edge phase control.

Men det virker ikke med Dimmeren 350LR, som sidder i min IHC tavle, som kører 40-350W. Mit tryk er fortrådet til tavlen så ikke trådløst.

De elektrikere jeg ringer til, siger at de ikke har folk med rette know-how. LK vil kun hjælpe professionelle når jeg ringer til dem og spørger om råd.

Kan nogen herinde hjælpe med, hvad jeg skal gøre?

Link til kommentar
Del på andre sites

5 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Dimmer 350 LR er en relativt simpel dimmer som styres med en enkelt 230V indgang. Det bør være relativt nemt at finde en dimmer som kan erstatte den. Enhver elektriker burde udfra nedenstående diagram kunne finde en alternativ tavledimmer for dig. Hvis de kun kan finde en dimmer med 24V styring, kan du altid ændre dit program til at bruge en 24V udgang i steddet for en 230V udgang. I værste fald kan du sætte et overdragelses relæ mellem IHC udgangen og den nye dimmer. Denne metode kan også bruges hvis den nye dimmer har eget spændings potentiale.

image.png.2731ea4861cc5c6889e876b38593ed2f.png

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg er imponeret over hjælpen og vidnen i dette forum. Havde jeg da bare vidst det for længe siden, så havde jeg måske haft færre udfordringer med IHC'en.

Jeg har fået anbefalet denne (se link) fra ham der ombyggede armaturerne, men jeg er ikke kyndig nok til at vide, om det er en vej frem.

Har I et bud?

https://www.greenline.dk/niko-tavle-lysdaemper-rcl-1m-trykstyret-5-350w-1771

Link til kommentar
Del på andre sites