Hop til indhold
  • 0

hjemmesimulering med klokkeslet

Claus1354922232
 Share

Spørgsmål

HejJeg har en hjemmesimulering der er baseret på 6.3.02.c Hjemmesimulering 8 tænd-pulser og 8 sluk-pulser. Den kører op på min skumringssensor. Det er også meget fint, jeg synes bare ikke det er så "troværdigt" at lyset står og tænder og slukker kl fx 4 om natten. Hvordan kan jeg sætte nogen tidsintervaller ind, så hjemmesimuleringen fx stopper kl 23.37 og så starter igen kl. 06.24.Jeg er meget grøn i det her men tænkte at jeg nok ikke er den eneste med dette problem, så måske er der nogen der har noget liggende. På forhånd tak.mvhClaus

Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Du kan hente de seneste nye funktionsblokke på LK´s hjemmeside.Ved ikke lige hvad der er ændret fra "c" til "d" versionen.Søg lidt i forummet mht til hvordan de tilføjes.Men hvis du i Funktioner vinduet højreklikker og tilføjer f.eks. "ugeur" trækker du blot udgangen for lys ned til indgangen i simulering. En funktionsblok kan godt styre en anden, men det normale er nok at krydse mellem en lokalitet og en funktion. Husk at stille/rette tiderne for tænd/sluk, :) [img size=800]http://www.ihc-user.dk/media/kunena/attachments/legacy/images/Hjemmesimulering_med_ur.JPG

post-2618-13549256795864_thumb.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Øv... jeg troede lige at jeg kunne få det til at fungere.Jeg får fint uret til at stå og tænde og slukke på mine angivne tidspunkter, men det får desværre ikke rigtig nogen indflydelse på mit lys når jeg kører en simulation. Jeg kan faktisk også se at det heller ikke hjælper på min kørsel om skumringssensoren er on eller off.Gad vide om jeg gør det hele forkert ?!?

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Ja jeg ville da også mene det bare skulle virke. Funktionen virker i den fil jeg har oploadet her: http://www.ihc-user.dk/index.php?option=com_kunena&Itemid=34&func=view&catid=14&id=8477#8491Prøv og kikke den efter i sømmene og se om ikke du kan lurer noget af ;) Den virker ihverttilfælde både i simuleringen og på udgangene.Bemærk tiderne er kortet noget af for at man kan følge den i simuleringen.

Link til kommentar
Del på andre sites