Hop til indhold

Erstatnings app til IHCRemote på vej.

Sethos
 Share

Recommended Posts

Kære alle IHC-Users

Jeg vil gerne annoncere at jeg kommer til at udgive en "erstatnings-app" for IHCRemote til android og iOS. 

Jeg er den oprindelige udvikler af IHCRemote for over 10 år siden og har pustet noget gammel kode af og lavet "Legacy Remote". Apps'ene er bygget og kører på mine testenheder, men er altså endnu ikke godkendt af Apple og Google. Planen er at få dem igennem snarest muligt.

Hensigten med "Legacy Remote" er udfylde det vakuum som IHCRemote har efterladt. Selvom jeg har en meget lang list over ting som jeg personligt gerne ville lave om i app'en så er det hensigten med Legacy Remote at holde den så tro mod originalen som muligt. Også selvom det betyder et forældet interface og lang forbindelsestid. Faktisk er listen over ændringer så lang, at det bedre kan betale sig at lave en helt ny app fra bunden :)  Ligeledes er der andre essentielle IHC kompatible apps der også har brug for en moderne version for at vi kan forsætte med at benytte IHC systemet. Hvilket jeg personligt har tænkt mig at gøre i mange, mange år endnu.

Derfor vil Legacy Remote vil heller ikke være gratis, men pengene fra salget vil gå direkte til at holde 'Legacy Remote' tilgængelig i fremtiden og til udviklingen af nye IHC kompatible apps. Dvs. et køb af Legacy Remote er at støtte fremtidig udvikling af IHC kompatibelt software.

Mit håb er at vi er nok der deler behovet for at forsætte IHC og at vi kan samles om at holde IHC apps'ene i live og endda udvikle nyt og mere moderne software dertil.

Giv mig gerne jeres feedback. Er jeg naiv og står jeg alene med denne ambition?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Ulle

Nej, i Remote app'en kan man ikke have forbindelse til 2 controllere på en gang. Det var på tegnebrættet engang for mange år siden, men blev aldrig prioriteret da det krævede en lidt større omskrivning. Dertil er alt 2x udvikling i den nuværende app, da kodebasen for android og ios er to helt separate projekter. Legacy Remote er tiltænkt at holde originalen tilgængelig på stores'ene (med tilhørende vedligehold), og nyudvikling er tiltænkt at blive kanaliseret i retning af nye applikationer som IHC økosystemet har brug for at holde IHC systemet i live.

Men kom gerne med alle de gode ideer og features, da der er mere i pipelinen, og måske de ideer kan bruges i andre applikationer også.   

Link til kommentar
Del på andre sites

@Sethosmange tak for svar.

Det er helt forståligt. Jeg har købt den, og brugt den, og den virker fint. Man kan bare skifte mellem to profiler.
Jeg har IHCTablet og brugt den meget. Fuldt konfigureret op med brugerflade.
Den har desværre den fejl at den genstarter Controller af og til, så det er lidt hmmm når man starter app IHCTablet op.
Det samme skete for Legacy Remote i aftes to gange, så den gør det desværre også.
Ved ikke om det kun er mig / på mine to controllere det kommer, eller andre også oplever dette?

Link til kommentar
Del på andre sites

@Ullehmm. det oplever jeg ikke selv. Jeg har en IHC HW6.2. Når apps'ene connecter, så registrer de "listeners" på de ressourceID'er som de lytter på - og henter alle runtime values.. for Remote app'en er det ALT som du kan tilgå i app'en. Dvs. både controls og functionsblocks. Tablet'en registrer "kun" listeners på de udvalgte ressourcer man har trukket ind i panelet/projektet. Men har man et stort projekt kan det alligevel være en del. Hvis Controlleren decideret genstarter, så tyder på en hukommelesfejl og dermed en firmware fejl. Muligvis triggeret at et stort "inflow" af 'listener' registreringer(?).

Men det er kun en analyse. Det kan være så mange ting. Har du et stort projekt?

Link til kommentar
Del på andre sites

At Visual 2 controller sommetider genstarter når man forbinder til dem via netværket er et kendt problem. Det sker også sommetider for mig når jeg starter Visual op for at rette et eller andet i controlleren. Problemet er dog mindre hyppigt i firmware 2.8.4 end 2.7.220.

Link til kommentar
Del på andre sites

Nemlig, både med Visual, IHCTablet og nu også Legacy Remote.
Her er mine data:

Serienummer 8562
Produktionsdato 01-08-2007
Software version 2.8.4
Hardware version 6.1
IO version 0.0.20
RF version 1.00.j
RF serienummer 640C06478459
Software dato 23-06-2017
Projekt 1.149 MB

Serienummer 7828
Produktionsdato 16-06-2007
Software version 2.8.4
Hardware version 6.1
IO version 0.0.20
RF version 1.00.j
RF serienummer 640C06425790
Software dato 23-06-2017
Projekt 2.541 MB

@Sethos hvilken softwareversion kører du med og størrelse på projekt?

Link til kommentar
Del på andre sites