Hop til indhold
  • 0

Simpel IHC-net problem... tror jeg nok

perhansen
 Share

Spørgsmål

Er der nogen som har prøvet at sende et billede igennem 2 ihc-net drops?Hvis man f.eks har en combi video/dvd som står i stuen men som kun skal kunne bruges på børneværelset. Man smider antenne-signal på videoen som man plejer og antenne-udgangen forbindes til et andet ihc-net drop for derefter at ryge ned i x-feltet og patches direkte i det ihc-net drop som har forbindelse til ungernes tv. Ergo ryger man igennem 2stk drop og 2stk ihc-kabler med en balun i hver ende. Jeg har forsøgt opsætningen, det giver godt nok signal på ungernes tv men med meget sne på. Enten er kablerne for lange eller skyldes det de to baluns.Nogen som har prøvet det samme?

Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

viper1979 skrev:

Er der nogen som har prøvet at sende et billede igennem 2 ihc-net drops?Hvis man f.eks har en combi video/dvd som står i stuen men som kun skal kunne bruges på børneværelset. Man smider antenne-signal på videoen som man plejer og antenne-udgangen forbindes til et andet ihc-net drop for derefter at ryge ned i x-feltet og patches direkte i det ihc-net drop som har forbindelse til ungernes tv. Ergo ryger man igennem 2stk drop og 2stk ihc-kabler med en balun i hver ende. Jeg har forsøgt opsætningen, det giver godt nok signal på ungernes tv men med meget sne på. Enten er kablerne for lange eller skyldes det de to baluns.Nogen som har prøvet det samme?
Er ikke helt sikker på om jeg forstår dit setup, men for at kunne gør det du vil, skal udgangs signnaler ind i toppen af dit IHC antenne modul. dvs. du skal have en eller anden form for konverter der kan lave UHF signaler som så blandes med de øvrige UHF signaler.Må indrømme at jeg har droppet denne gamle teknologi og har opsat en MediaServer så jeg kan se alt mit TV fra et hvilket som helst sted i verden
Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

McenterFreak skrev:

Må indrømme at jeg har droppet denne gamle teknologi og har opsat en MediaServer så jeg kan se alt mit TV fra et hvilket som helst sted i verden
Ja, med undtagelse af TV´t på ungernes værelse som viper1979 har brug for ;) Når der er meget sne på skræmen skyldes det oftest at signalet er for svagt - dæmpet for meget. Det kan skyldes flere ting, men mest sandsynligt er kabeldæmpning pga. længden. UHF signaler er på op til 800 mhz alt efter hvilken kanal der er tale om og hvis det "kun" er brugt almindelig kat5/6 kabel som er beregnet op til 250mhz skal du nok ikke forvente at signalet rækker mere end 20-25 meter. Med IHC-Net kabel som er beregnet til signaler op til 8-900hhz kan signalet række op til 40-50 meter.Hvis det er muligt så prøv at ændre kanal på udgangssignalet på videoen. Der sidder ofte en lille skrue bagpå i nærheden af coax udgangen. Hvis du kan komme ned i frekvens er der nemlig ikke så meget dæmpning i dit kabel og så kan det være billedet bliver bliver acceptabelt.Alternativt kan man købe "aktive" balluns/Konvertere der laver det analoge TV signal om til PDS som kan række op til 90 meter.Prøv at Google lidt.
Link til kommentar
Del på andre sites