Hop til indhold
  • 0

Download af IHCRemote app - fjernet fra appstore fra 2025 af

jakobamini
 Share

Spørgsmål

Hej allesammen,

Vi har netop købt et hus med IHC installation, desværre er appen "IHCRemote" blevet pillet ned fra App Store, hvorfor vi ikke kan få adgang til styring af lys og vinduer.

LK siger selv at de arbejder på at udvikle noget nyt, men de har ingen dato samt det er uvist om man skal starte opsætningen forfra med den nye app. Jeg tænker der må være mange, som bliver ramt af dette...

Er der nogen, som har nogen gode ideer til, hvordan man kan få fat i appen?
(Vi er ved at undersøge muligheden for at downloade appen ved at skifte apple konto, på den telefon, hvor appen skal downloades til).

Ser fremt til at høre fra jer.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

• 0

Jeg har ikke selv brugt LK's app'en, så jeg ved ikke præcist hvad man kan med dem, men såvidt jeg ved ligger der ikke noget programmering i dem. Det er alene en grafisk præsentation af tryk og udgange. Alt funktionel programmering etc. ligger i selve IHC controlleren, som sidder i tavlen. Controlleren kan bl.a. tilgåes via det indbyggede serviceview (kræver Java) fra en PC, samt med trejdeparts produkter som f.eks. Home Assistant, OpenHab, IHC Captain etc.

Lige siden LK trak IHC tilbage fra marked, har de sagt at de vil komme med en Wiser og KNX gateway, men indtil videre er intet sket.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0

Jeg mener jeg gav 400 kr for den app, men den stoppede med at virke for mange år siden.

Hvis du gerne vil styre dit IHC via telefonen er home assistant nok det bedste bud. På den måde kan du kontrollere IHC via Homekit (og Siri). Der er lidt arbejde med at konfigurere det, men der findes værktøjer på nettet der kan læse dit IHC projekt og genere en konfigurationsfil.

Link til kommentar
Del på andre sites

• 0
56 minutter siden, jakobamini skrev:

@Lars1 og @MartinSJensen Tak for svar og tror I har ret. Dog bruger sælger af huset førnævnte app til de beskrevne funktioner uden problemer. Men jeg vil undersøge de øvrige muligheder I nævner, det ville dog være meget nemmere hvis vi bare kun få fat i appen.

Der ligger ikke noget app konfiguration i LK IHC controlleren, så selv hvis du kunne downloade app'en vil du skulle opsætte alt i den på ny.

Bortset fra det har jeg altid undret mig over at man gider bøvle med at finde en telefon, logge ind i den, finde den rigtige app, bare for at kunne slukke lyset, når der sidder en knap på væggen få meter væk som gør nøjagtig det samme med et enkelt tryk. Jeg har en kammerat som konsekvent går forbi knappen for at finde sin telefon, og vi griner af ham hvergang. :D

Link til kommentar
Del på andre sites