Mikael l Skrevet %s kl. %s Rapporter Share Skrevet %s kl. %s Hej. Fungere Zigza's Sensor E ikke med IHC V3? Jeg har to sensorer jeg bare ikke kan få til at virke, men når jeg skifter til en anden type har jeg fint temperatur måling. I ServiceView står sensorn med Alarm ON. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Når du skriver "men når jeg skifter til en anden type" går jeg udfra at du fysisk monter en anden sensor på indgangen, og ikke bare ændre produktet i programmet. Er du sikker på at du har fået monteret sensoren korrekt og at den ikke er defekt? Alarm ON plejre kun at komme hvis en af de 3 ledninger ikke er monteret korrekt, og der dermed slet ikke kommer signal fra sensoren. Jeg har ikke en type E sensor, men kommunikationen mellem sensoren og controlleren er en simpel bit strøm, som er den samme for alle sensorne. Så hvis den er monteret korrekt tror jeg mere på at den er defekt. Jeg har 2 Zigza tempsensor som er stået af inden for de sidste 5 år. Det er relativt mange eftersom jeg kun har 5 Zigza temp. sensor og 10 LK tempsensor, hvor ingen er stået af, som iøvrigt alle er ændre en Zigza temp. sensorne. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Mikael l Besvaret %s kl. %s Forfatter Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Hej Lars, Ja, jeg skifter sensoren fysisk til en anden type. Jeg har prøvet med to forskellige type E (den ene helt ny), begge laver samme fejl. Jeg har prøvet at skifte til en anden indang, men det giver samme fejl. Logger jeg på en indgang og sætter sensoren på den, kan jeg se den står og togglere hurtigt mellem ON/OFF, så umiddelbart virker sensoren. Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars1 Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Det lyder mærkeligt. Det eneste jeg kan komme på der skulle være problemet er hvis du bruger et forkert produkt. Type E er såvidt jeg husker kombineret temp. og fugt sensor. Jeg kan dog ikke mindes at en sensor har stået med Alarm ON bare fordi man har valgt et forkert produkt, men det er ikke utænkeligt. Det vil være mere utænkeligt at sensoren ikke virker med Visual 3, da der mig bekendt ikke skete nogen ændring vedr. temp. sensor mellem Visual 2 og Visual 3. Temp. sensor kom i forbindelse med Visual 2.8.x, og virker også med en HW 6.1 controller hvis man opgrader den til firmware 2.8.x Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Ulle Besvaret %s kl. %s Rapporter Share Besvaret %s kl. %s Hej Er der en af jer der kan hjælpe med hvad der er hvad af farve på ledninger på type E? Jeg har farve Blå - Orange - Grøn. Hvad er Data, 0v og 24v af farver? Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
0 Lars Jacobsen Besvaret 11 timer siden Rapporter Share Besvaret 11 timer siden Internettet “glemmer” jo ikke så her er et screenshot der måske kan hjælpe. Bjarne Sørensen 1 Citér Link til kommentar Del på andre sites More sharing options...
Spørgsmål
Mikael l
Hej.
Fungere Zigza's Sensor E ikke med IHC V3?
Jeg har to sensorer jeg bare ikke kan få til at virke, men når jeg skifter til en anden type har jeg fint temperatur måling.
I ServiceView står sensorn med Alarm ON.
Link til kommentar
Del på andre sites
5 svar på dette spørgsmål
Recommended Posts